Accommodatie Maenam Beach in juli

Discussie in 'Koh Samui' gestart door Hannie, 27 jun 2007.

1. Hannie

Hannie New Member

Lid geworden:
    4 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgend jaar willen wij, gezin met 3 kinderen (dan 16, 14 en 11 jaar oud) in juli o.a. een aantal dagen naar Koh Samui. We kiezen niet voor de drukke stranden, maar willen liever naar b.v. Maenam Beach. Het reisbureau raadt (natuurlijk) aan om dit te reserveren, maar wij gaan graag op de bonnefooi.
    Ik lees op de andere Thailandforums dat er vaak gezegd wordt dat het in juli geen hoogseizoen is en dus geen probleem moet zijn, maar kan iemand vertellen of dit ook voor Maenam Beach geldt en dan voor een gezin van 5 personen. Lukt het dan b.v. ook vrij makkelijk om een goede familiekamer te krijgen?
    Vast bedankt!
    Hannie

2. Vanpamel Gunter

Vanpamel Gunter New Member

Lid geworden:
    22 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoy, Hannie
    Ik weet in ieder geval, je zult niet onder de blote hemel moeten slapen. Er zijn namelijk resorts, hotels, guesthouses in overvloed die dan nog wel een kamertje vrij zullen hebben.
    Ik moet je wel even tegen spreken ivm het hoogseizoen. Het hangt er vanaf waar je in Thailand verblijft. Bv 15 Juli tot 15 September is het, ja inderdaad hoog seizoen op Koh Samui en is het behoorlijk druk.In ligt dit dan terug anders en is het seizoen op een andere tijdstip.

3. Hannie

Hannie New Member

Lid geworden:
    4 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Gunter,
    Bedankt voor de reactie en info. Misschien is het dan toch verstandig om tegen die tijd voor onze laatste week een paar dagen accommodatie op Koh Samui te boeken. Fijn om te weten!
    Groet, Hannie

4. aroydee

aroydee New Member

Lid geworden:
    20 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,Hannie,

Was verleden jaar in Mei op Samui, nou de regentijd begon toen echt, we hebben zelfs harde regen gehad s'nachts(1 keer) was de stroom uitgevallen(blikseminslag), maar de volgende ochtend was het alweer gerepareert.
    Heb ook een Nederlander gesproken, die in Thailand woont; hij vertelde ons ook, dat het weer daar veranderde. Hij kon het weten, want hij woont er al 12 jaar.
    Vanaf half mei, hadden we elke dag(vaak de hele dag)regen/motregen.
    Als het hier zomer is, is het daar winter(regentijd), dus ik vrees dat dat ook in Juni/July zo is.
    Kijk maar op weeronline.nl ,voor het weer deze week; veel bewolking, met of zonder regen.
    Beste tijd is Februarie/Maart/April(april is het heetst). Nov. Dec. en Januarie schijnt ook zonnig te zijn , maar minder warm.
    Dat hebben ze mij verteld; diverse mensen die er al vaak geweest zijn.
    Maar, ja, wie weet is dat geen probleem voor jou.
    Zelf ga ik er ook heen voor de zon, dus vandaar.

met vriendelijke groet,
    papayasalade

Deel Deze Pagina