droogte kenia en somalie

Discussie in 'Kenia' gestart door Visje, 12 jul 2011.

1. Visje

Visje New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, de reis die wij gaan maken met ons gezin begint nu op te schieten, nog een ruime 3 weken te gaan
    Wij zijn wel geschrokken van de berichten over de droogte, vreselijk voor al deze mensen. Wij maken ons echter ook zorgen over wat hiervan te merken is in de omgeving van mombasa, in bijv. de hotels.
    wat zijn de gevolgen voor de veiligheid en zullen wij nog enig wild te zien krijgen? Ik hoorde dat veel olifanten bijv. wegtrekken.

Weet iemand hier iets van?
    Bedankt!

2. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag regende het nog in Mombasa, in eerste instantie zul je aan de kust weinig merken van de droogte in het noorden ..
    Op korte termijn zul je ook nog weing merken van weglopend wild (in het noorden dan) maar als de droogte lang duurt, dan zullen er zeker gevolgen zijn ..
    Met name in de parken vanaf Nairobi naar het noorden, later misschien ook Amboseli ..

3. Visje

Visje New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reactie, we zullen het moeten afwachten. We hebben er wel enorme zin in!

4. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    is niet helemaal de topic maar zou je na terugkomst kunnen berichten of je problemen hebt gehad met pinnen en dan bedoel ik met name de oranje pas van de ING (ik lees daar wisselende berichten over) en wil in september niet voor verrassingen komen te staan.

5. Visje

Visje New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    doe ik!

6. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, hou ons op de hoogte. Ook of je het land wat vond.

7. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    De afgelopen 2dagen komt het hier in Diani beach met bakken uit de hemel. Hier is dus nog weinig te merken van droogte...Ik weet niet waar je heengaat,noord of zuidkust?
    Wat betreft wild,is het niet juist zo dat bij droogte dieren gemakkelijker te spotten zijn omdat ze zich dan verzamelen bij de weinige drinkplekken?

Wat betreft pinnen weet ik dat afgelopen maand mastercard en maestro de hele maand niet werkten bij alle barclays banken maar bij bijv KBC wel. Visa gaf zowiezo geen problemen.

8. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    de droogte merk je vooral ver in het noorden van kenia, de kranten staan er hier vol mee
    maar het droogte probleem speelt al veel langer, maar kwam nooit groot in het nieuws

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2804222/2011/07/14/Hongersnood-waarom-kwam-de-hulp-aan-Afrika-niet-eerder-op-gang.dhtml

9. Visje

Visje New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wijzitten volgens mij op Dianibeach( hotel Papillon)
    Nou we wachten het af, hopelijk blijft het tijdens onze vakantie niet zoveel regenen, haha, wat wil ik nou eigenljk??
    Ik laat het weten hoe we het hebben gehad, bedankt voor de reacties.

10. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zit volgens mij inderdaad aan Diani Beach.Als je/jullie het leuk vinden een school (belgische oprichtster) en/of een weeshuis (belgische en nederlandse oprichters) te bezoeken, moet je me maar even mailen. (marriettevdvelde@hotmail.com) Ik doe vrijwilligerswerk op een school en in een weeshuis hier. Visitors zijn altijd welkom!

11. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hotel papillon lagoon ligt iets verderop in diani richting neptune en vlakbij boabob resort
    met matatu ben je vlug in centrum van diani

12. Visje

Visje New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga dat hier thuis even overleggen of we dat willen ( weeshuis bezoeken), ik laat het nog weten. Wel leuk dat je het aanbiedt!

13. Saskia Hillenaar

Saskia Hillenaar New Member

Lid geworden:
    15 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit echt een schandalig bericht. Mensen gaan dood, ok daar kunnen we weinig aan doen op de korte termijn, maar u maakt zich druk of u een beest minder ziet. Vakantie is niet een gegarandeert pakket dat je dit of dat meemaakt. Juist het onvoospelbare ruige van Afrika is mooi; ook zonder beesten is Kenya onvoorstelbaar mooi. Je weet niet wat er gebeurd in Afrika, je weet het nooit, maar altijd een bijzondere ervaring.
    Als de touristen wegblijven is dat een nog veel grotere ramp voor Kenya die jarenlange gevolgen zal hebben.

14. Visje

Visje New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje kort door de bocht reactie vind ik dit.
    Misschien kunt u zich voorstellen dat dit voor ons best een dure reis is met 5 kinderen erbij en ik zou het idd jammer vinden als wij niet zoveel dieren zouden zien. daar gaan wij tenslotte ook voor op safari. Tuurlijk, als het niet zo is, dan niet. en zoals ik al schreef vind ik het voor de mensen daar vreselijk al die droogte.
    En wegblijven doen we niet, want we zijn erg benieuwd naar het land en de bevolking.
    Zoals zo vaak geeft communicatie via internet de verkeerde indruk.

15. Visje

Visje New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Marriette: graag zouden wij gebruik maken van jouw aanbod om deze school en/of weeshuis te bezoeken. Hoe zullen we dit dan verder afspreken?
    Wij vertrekken 4 aug t/m 18aug.

16. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik het precies begrepen.

En moet ik nu medelijden hebben dat u zich zo'n dure vakantie blijkbaar toch kunt veroorloven? Dat heeft er niks mee te maken.

Ik ben blij dat u het toch erg vind voor de mensen daar.

17. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap Visje wel .. Visje wil gewoon weten wat hun familie met kinderen kan verwachten in een land waar verontrustende berichten vandaan komen.
    Dat vragen heel veel toeristen zich waarschijnlijk terecht af.

Nee, U hoeft geen medelijden te hebben omdat de gevolgen van de droogte nog niet merkbaar zullen zijn voor toeristen op dit moment, er is sprake van een dreigend voedseltekort.

Als je de berichten goed volgt, dan gaan die berichen over de de vluchtelingenkampen in Kenia aan de Somalische grens, als gevolg van droogte en oorlog in Somalie.

Daar zijn slachtoffers onder de pas aangekomen vluchtelingen, ver weg van de toeristische gebieden.

De VN spreekt over de grootste humanitaire ramp ter wereld ..
    Let wel: niet de grootste humanitaire ramp in de geschiedenis, maar op dit moment.
    Wat er zich in Somalie afspeeld weet niemand, omdat in Somalie een no-go gebied is voor de VN.

Deze humanitaire ramp dreigt door de steeds grotere toestroom van vluchtelingen in Kenia op termijn problemen te gaan veroorzaken.

Dreigt: dus wordt er een 2e vluchtelingenkamp geopend en gebruikt de Keniaanse overheid 70 mln euro voor voedselpakketten om die nieuwe Somalische vluchtelingen te voeden.
    De VN opent een luchbrug voor tenten en later hopelijk ook veel meer voedsel ..

Als toerist blijft je heel ver weg van de vluchtelingenkampen in het noord-oosten.
    Laten we hopen dat de gevolgen voor mens en dier beperkt blijven ..

De local communities in Kenia leven behalve van landbouw ook van de opbrengst uit parkentrees en de lodges die in hun gebied gevestigd zijn ..

18. Visje

Visje New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankjewel voor de reactie, kenia lid, gelukkig is er iemand die wel de essentie van mijn vraag begrijpt, die ook ging over evt. onrusten.
    Voor de rest lijkt het mij verstandig om dit onderwerp af te sluiten.

groet Visje

19. Saskia Hillenaar

Saskia Hillenaar New Member

Lid geworden:
    15 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel dat ik vecht tegen de bierkaai. Ik zal u niet langer lastig vallen. Veel plezier op vakantie en neem een paar zakjes mais mee !

20. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    weet niet waar je tegen vecht, maar een ieder die naar kenia gaat, doet al iets goeds elk op zijn eigen manier.en je gaat op safari om dieren te spotten,en niet om een kale vlakte te bekijken.

Deel Deze Pagina