droogte kenia en somalie

Discussie in 'Kenia' gestart door Visje, 12 jul 2011.

1. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0

Safari is een swahili woord. Het betekend 'reis'.

En de 'kale vlaktes ?' en de andere vlaktes en bergen enz. zijn in Kenya ook zonder dieren (die er heus wel zullen zijn) schitterend mooi.

ps. ik heb het niet meer tegen visje. heb beloofd om tegen haar niks meer te zeggen.

2. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    persoonlijk hou ik wel van kale vlaktes
    kan je lekker ver zien

ook bergen zijn leuk de ene keer kijk
    je er tegen op de andere er van af

ik zou zeggen:
    HAKUNA MATATA
    nog zo'n makkelijk swahili woord
    die altijd van pas komt

zo nu neem ik een lekere
    baridi white cap

3. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt wat je zegt, maar in de westerse taal betekend het reis in een jeep door Afrika, in de hoop wilde dieren tegen te komen.

is het visum al verhoogd??????? hoorde dat het per 1 juli verhoogd zou worden.

4. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0

oh, goed dat ik het weet. Dan moet u niet naar Kenya gaan, want daar hebben ze geen jeeps.

Ze hebben wel landrovers, lorrys, minibusjes, matatus, toyota landcruisers, ...

maar ja, geen jeeps.
    Of is dat ook een woord waar de westerlingen een betere vertaling van hebben dan wij in Africa ?

5. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0

U (makena)zou van veel meer kunnen genieten in Kenya, meer kunnen leren, mischien zelfs een ietsje pietsje kunnen betekenen voor een paar mensen, een van beide kanten meer opleverende ervaring hebben.

Maar dan moet u wel uw oogkleppen af doen. Stel u meer open op.

Ik vind het voor u, voor Kenya en de beeldvorming in het westen jammer dat dat niet gebeurd. Wij weten niet alles beter in het wetsen.

6. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    nou Saskia ik kom al 10 jaar in kenia, en ik denk dat jij niet zo moet oordelen.
    ik heb heel Kenia gezien, en veel voor de bevolking betekend en nu nog.
    en genieten doe ik zeker nu nog.
    o ja en een landcruiser is een terreinwagen.die hebben ze daar ook.
    en een matatus, ken ik niet wel een matatu.

7. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    als de berg niet tot mohammed wil komen,..........................

en safari betekend simpel reis
    en hoe u dat wil doen is aan een ieder

of een visum nu €20 of €40 is, is toch niet zo belangrijk dat zie je wel als je aankomt

zo mijn baridi white cap was verrukkelijk

hakuna matata dan maar weer

8. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    (app)
    (app)

9. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Kenia heeft i.d.d. meer te bieden dan safari's, bijv.bevolking, plattelandsleven, tradities.
    Ook zonder droogte heb ik safaris gedaan met niet al te veel dieren. Je weet het dus maar nooit.

10. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    is ook niet belangrijk, maar wel fijn voor de informatie.
    en daar gaat het hier om.

11. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn dat u veel betekend voor de bevolking. Ik weet hoe moeilijk het is in dit land om VEEL te betekenen voor de behoeftigen.
    Toerisme is niet zonder meer hulp. Als je even niet goed oplet komt het niet terecht bij degenen die het nodig hebben. Ook als je wel op let.
    Toerisme maakt ook veel kapot.

Nog even wat informatie dan:
    De mogelijk kale vlaktes in wildparken zijn niet alleen te danken aan droogte, maar vooral aan de rijstijl van de chaufeurs met toeristen. Er wordt veel te hard gereden (wat dieren op zichzelf al verstoord) en overal maar van de weg af. Dit tast de vegetatie aan en zet processen van (wind)erosie in gang die moeilijk terug te draaien zijn. Met het verdwijnen van vegetatie wordt ook minder regen opgevangen in het regenseizoen en opgeslagen wat weer sneller voor droogte problemen zorgt. Waar gereden wordt raakt de grond verhard en de vegetatie komt nauwelijks terug. Het leefgebied van dieren wordt kleiner, ze trekken zich terug, en de chaufeurs gaan nog verder van de weg af.

Waarom zouden die chaufeurs dat doen? Mischien heeft de hete adem in hun nek (en het daarbij behorende zakcentje) van toeristen die maar zo veel mogelijk beesten willen zien er iets mee te maken?

Maar u bent vast uw eigen chaufeur ...

Maakt u zich geen zorgen, beesten zult u zien. U zult ze zien in hun laatste wanhoop, in hun ultieme strijd voor hun voortbestaan. U zult ze elkaar aan stukken zien scheuren bij de waterpoel. Als u wat van de weg afgaat zult u het nog beter zien ...

12. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje(?)rare reactie ..

In de gebieden waar nu voedseltekort dreigt komen vooralsnog helemaal geen toeristen .. maar dat zal dan wel bijzaak zijn ..

Toerisme is belangrijk voor Kenia. Per toerist op 1 vakantiedag verdienen gemiddeld 5 Kenianen hun loon.

Er zijn betere manieren om meer hulp te vragen voor mensen die in nood dreigen te komen.

Zo zullen binnenkort Nakumatt supermarkten wel weer een actie beginnen waarbij klanten (jawel, ook Kenianen ;)) gekochte boodschappen kunnen doneren..

Giro 555 is geopend ..

Heb je zelf ook nog ideeen Saskia??
    Wat doe je zelf behalve toeristen af te *****n??

13. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is een dame een beetje de weg kwijt.
    geeft niet hoor als u maar weer op het pad komt

zo het is nu drie in holland, dus tijd voor een bakkie chai
    voor mij ginger met milk en beetje suger

14. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ik begrijp de reactie ook niet helemaal,en ben ook benieuwd wat Saskia in Kenia doet voor de bevolking.
    het moet niet zo zijn, dat een toerist zich verplicht voelt om de bevolking te helpen.
    doen ze het is het mooi meegenomen, maar net wat je zegt kenya, elke toerist in kenia doet al wat,alleen al om er naar toe te gaan, en de meesten komen er terug.

15. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    saskia is naar mijn gevoel ,net als velen hier echt wel begaan met de kenianen
    wellicht is ze een beetje gestresst dat het
    nu weer slecht gaat met vele kenianen
    het is natuurlijk ook niet niks zoals het nu gaat
    de prijzen van voedsel stijgen erg sterk
    en denk je eens in als er hier in nederland het voedsel met 20% zou stijgen,
    voor ons zou het niet eens erg zijn wij geven maar ongeveer 18% van ons loon uit aan ons voedsel
    maar de kenianen wel 40%
    en dan maar niet te vergeten wat de huur is voor een simpel huisje met één ruimte of hopelijk een slaapruimte apart

hebben de kenyas voldoende toekomst pespectief ??

16. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks harrie

Bierkaai.

Ik neem een tuskertje!

17. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    En zo is het maar net Saskia.
    Woon je in Kenia??

18. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Makena, u heeft gelijk, een toerist hoeft de bevolking niet te helpen. Maar ook niet te beweren dat hij of zij dat doet, en dan ook nog eens met preciese cijfers (die niemand kan verifieren) , als hij of zij helemaal niet weet hoe het zit. Geld is niet per defenitie goede hulp. Weet u waar het terecht komt ? wat er mee wordt gedaan ? hoe lang het effect duurt?
    Een toerist mag wel stilstaan bij de kwalijke effecten van het toerisme want die zijn er ook.
    Wat denkt u dat uw gedrag bijdraagt aan het (negatieve) beeld dat Kenyanen hebben van westerlingen? Ja, dat zult u niet merken als u rondloopt met uw portefeuille. Over het kapot rijden van de wildparken heb ik het al gehad, maar dat geloofd u blijkbaar niet. Goed geinformeerde toeristen kunnen met hun gedrag op vakantie zorgen voor minder negatieve gevolgen. En mensen die hun best doen om ook wat van levenswijze hier te leren, kunnen deze wijsheden weer meenemen naar het westen. Verder zou uw vakantie mischien wat relaxter zijn als u zich niet zo druk maakte over bepaalde dingen (aantal dieren, prijs visum et.) Laat dat druk maken maar aan mij over.

Groeten uit Kenya

19. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    wie heeft het hier over aantal dieren....lees even terug.
    er werd een vraag gesteld door een gezin met 5 kinderen, die wel graag wild wilden zien op hun safari, die ze duur moeten betalen.
    En welke info zou jij toeristen mee willen geven dan, geef eens een voorbeeld in plaats negatief over iemand te oordelen.
    wie zegt dat ik met geld zwaai,maar zou graag van jou horen, hoe doe jij het dan.
    misschien kunnen we er wat van leren, hoor het graag,en delen we dezelfde mening maar zo zijn het allemaal raadsels waar we niks aan hebben.
    en de prijs visum zal mij een rotzorg zijn, was alleen benieuwd zo eerder op dit forum of de verhoging al was ingegaan.
    en wat bedoel je met minder negatieve gevolgen.
    ik ben benieuwd.............

20. Frebe

Frebe New Member

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb u al gezegd, het begint met uw ogen te openen. Ik kan u niet even een of twee tips geven. En hetgene dat ik al gezegd heb is u blijkbaar ontgaan.

Ik zou zeggen begin op internet. Zoek, lees, kijk, denk. Om te beginnen hier:

www.fairtourism.nl/index.php?pagimenu_id=62&pagimenu_Sid=6

En er is meer. Er zijn ook speciale touroperators die meer rekening met het voortbestaan van de natuur houden.

Deel Deze Pagina