een schoner kenia

Discussie in 'Kenia' gestart door h.nieman@hetnet.nl, 21 jan 2011.

1. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    eindelijk gaat men beseffen dat men minder
    plastic moet gaan gebruiken
    voor iedere kleine boodschap in een shop krijg je een plastic tasje voor eenmalig gebruik je ziet ze overal rondzwerven en de kippen en geiten krijgen het ook in hun maag
    maar weinig kenianen lijkt dit te deren
    bij tijd en wijle verbrand men het in een kuil
    maar de zwarte rook is ook niet erg gezond

http://www.coastweek.com/3403-20.htm

http://www.coastweek.com/3403-23.htm

2. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit me al jaren suf te piekeren hoe dit opgelost zou kunnen worden. Recyclestations..10 shilling per kilo plastic zakjes geven? Wie weet hoe schoon Kenia dan wordt? En bij Tusky's en Nakumatts geen lichte zakjes meer geven. Moeten dat zwaardere worden? Nee toch...!De katoenen zakjes van de Nakumatt zijn nu ook al vervangen door zwaardere plastic zakken. Blij dat dit alles een topic wordt binnen Kenia! En bedankt voor de link!

3. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    In Nairobi zijn al kleine ondernemers begonnen met recycling van plastic. Natuurlijk willen de westerse overheden geld naar de Keniaanse overheid sturen zodat deze kleine ondernemers A-buiten spel worden gezet en B-een groot gedeelte van dat geld bij corrupte ambteneren land.
    In 2007 is ook al geprobeerd om een verbod op plasic zakjes in te voeren, was toen niet gelukt omdat er geen alternatief was geboden. Nu een gedeeltelijk verbod? Ben benieuwd ..

4. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    precies de kenianen laten zelf het vuil rond slingeren, en niet alleen plastic tasjes.
    kijk eens in de dorpen rond de hutten,zo komen de ziektes en de kids spelen er in.
    heb me er vaak over verbaast, dat ze gewoon niks opruimen, tijd genoeg ervoor?????????????
    mijn idee...

Deel Deze Pagina