excursie/ safari vanuit noord mombasa

Discussie in 'Kenia' gestart door bruno@vinof.be, 18 jan 2010.

1. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zat bij neckerman voor 8 jaar geleden in een busje, betaalde toen voor 2 personen,700 euro.
    tsavo east west en amboseli.
    de ellende was,wij waren de enige nederlanders in die bus want alles was vol geboekt, en propte ons toen bij russen in.
    dan moet je in 3 dagen de taal leren te spreken..dan heb je de ontmoetingspunten en ook daar kwamen de lokale standaanbieders met de mooiste busjes,gezelligheid en een muiekje erbij ook voor de stop.
    gezellig en safe zeggen ze dan als je bij neckerman boekt.
    ik heb later de safari overgedaan, bij een lokale en was geweldig.
    en ik heb verder alles op eigen houtje gedaan,en was goedkoper uit.
    voor ieder wat wils,en hoeveel onder de prijs dat verschild elke keer weer.
    ook in de tijd van het jaar, met kerst vragen ze al meer,in de regentijd kun je boeken met gevolg dat het niet doorgaat.
    maar er is zoveel moois nog buiten de safari om, lamu, malini vissen,enz.........
    en kun je allemaal alleen doen.

2. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wij willen in oktober naar Kenia en zijn ook benieuwd naar de prijs van een safari van 2 dagen. kun je ook ter plekke boeken bij de locals? en is dit betrouwbaar? ben benieuwd naar de antwoorden. ook evt. tips zijn van harte welkom.

3. yvonneverpoorten@hotmail.com

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Alice, stuur me een mailtje en ik bezorg je alle gegevens (yvonneverpoorten@hotmail.com)

4. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Bruno
    Ik heb wel 5 keer gelogeerd in neptune beach resort sentido.
    Als je een safari wil boeken op het strand staan safari verkopers.Daar kun je mee onderhandelen.Ze geven je eerst een folder kijk die goed in ga ook naar je reis leidster en die geef je ook de prijsen door dan kun je vergelijken,
    Wij hadden goeien ervaring met Borus op het strand.Je hotel is heel mooi niet zo lang geleden gerenoveert. Mooien ruime kamers met een mooien inloop douch.
    Hoop dat je hier iets aan heb.
    Groetjes Lucy

5. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Alice
    Je vertelden dat je in BBH logeerd dan is het toch veel gemakelijker als het strand op loop en je vraag naar Masha die help je uit de kunst en betrouwbaar.Het is aan jullie om goed te onderhandelen. En praat eens met anderen Hollanders die al op safari zijn geweest.Heb niet zo'n haast.Zijn Phone nummer 00254727549957 stuur hem eens een sms dan weet je alvast wat.
    Groetjes Lucy

6. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je Lucy voor je reactie,ja wij willen idd liever ter plaatse boeken dit heeft te maken met het feit dat we vernomen hebben dat de in Nederland geboekte excursies vooruit betaald moeten worden (hier ben ik al geen fan van) en het ook niet onder je anulerings verzekering valt, dus dat zou betekenen wanneer je om wat voor reden dan ook niet kunt (gaan we van uit haha) je het geld dus niet terug krijgt.

7. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat tussen haakjes moet natuurlijk zijn Gaan we NIET van uit)

8. nkkoster182

nkkoster182 New Member

Lid geworden:
    13 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou mooie boel zijn als de anuleringsverzekering geen anulering dekt in het buitenland dat is gewoon niet zo. Hier lezen we steeds over vakantiegangers die wel een mannetje in kenia weten om een toer te regelen voor weinig maar waar het om gaat is belangrijker welke gids je mee krijgt want die blijft dagen bij je om je van alles uit te leggen en vinden van dieren. Daar hoor je bijna niemand over?!

9. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, daar weet ik wel iemand voor maar omdat reclame maken niet meer kan, maar toch schaamteloos gebeurd de laatste week, hou ik mijn mond.
    De gids en degene die bij je blijft, is super belangrijk!!
    Ooit hadden wij via een bij de beachboys geboekte safari een bruut van een chauffeur, die ook voor gids speelde en die ons na een paar dagen langs de dieren scheurde.
    Soms gaat het goed op het strand, soms niet.

10. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang je geen reclame voor je eigen bedrijf maakt mag je gewoon je verhaal hier plaatsen.

Dus Els, brand los zou 'k zo zeggen :)

Een gids is heel belangrijk, veel belangrijker dan de persoon bij wie je een safari boekt.
    Maar pas op.

Iedereen in Kenia verkoopt safaris maar iedereen moet ook gebruik maken van een geregistreerd buro.

Soms hoor je verhalen hier in Kenia waar geen toerist trots op is om die op een forum te delen ;).

11. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigen bedrijf?? Ik wou dat het waar was. Maar je merkt, ook weer hier op het forum, dat bepaalde mensen in je hart gaan zitten en dat ze kwaliteiten hebben maar vaak niet de mogelijkheden om ons hier te bereiken want dan staan de Neckermans, etc. etc. weer voor te dringen. Dus ik begrijp al onze reacties ook wel. Ieder zijn deel. En een betrouwbaar iemand die altijd zijn woord nakomt is goud waard, ook daar!

12. wilma leusink

wilma leusink New Member

Lid geworden:
    20 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo yvonne ik ga over 10 dagen 9 dagen naar kenia ik heb een aantal excursies geboekt bij edward kaingu nl 2 dagen tsavo east en bush tour bezoek dorpje en zo en een excursie met een soort kano over de mangrove op zoek naar krokodillen ik heb een prijs afgesproken van 680 euro voor 2 personen vind jij dat een goede prijs of is dat te duur ik kan eventueel nog overleggen over de prijs ik wil er nog een excursie aan toe voegen nl shimba hills dag excursie gemiddelde prijs wat ik kan vinden is 107euro per persoon of beveel jij een andere excursie aan alvast bedankt voor het mee denken in afwachting op jouw antwoord neem ik weer contact op met edward groetjes wilma

13. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,
    Wij zijn net terug uit Kenia, en zaten in Bamburi Beach, wij hebben de safari 3 dagen op het strand geboekt bij Smile Tours and Travel, wij betaalden voor tsavo east amboseli en nog 1 dag naar wasini eiland 750,00 euro met ons 2en en ik moet zeggen het was super, tenminste de safari (ook nog een dorpje bezocht in Amboseli) Wasini vonden wij minder echt de prijs 100,00 niet waard. Ik zou gewoon ter plaatse boeken hoor.wij betaalden dus voor de safari 325,- pp.

14. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    het is een goede prijs wilma.
    ik heb de mangrove tour ook gedaan en is super. en ook bij edward.

Deel Deze Pagina