groetjes uit kenia

Discussie in 'Kenia' gestart door Wiebe_20, 5 sep 2010.

1. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw

Dit is pas onze tweede dag maar alles bevalt erg goed hier.
    hotel is super (bamburi beach)
    eten is fantastisch
    reis is erg goed gegaan
    mensen zijn ongelooflijk (gemeend) vriendelijk
    voor de vrouwen in het restaurant ze zijn helemaal verliefd op me zoontje haha.

Bedankt voor de tip van de nakumatt wisten een hoop toeristen hier ook niet. je kan er echt van alles krijgen
    morgen ga ik de safari regelen.

Jambo

2. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    laat je de kop niet gek maken voor de safari,
    informeer goed wiebe.
    en veel fun daar.

3. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Wiebe,
    wat leuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben. wij gaan 19 okt. dus heel nieuwsgierig naar alles daar. hebben jullie je eigen laptop mee en is het mogelijk daar met internet van hotel te mailen op je eigen laptop. houd ons vooral van alles op de hoogte.
    geniet maar lekker.

4. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    o, ja fijn om te horen dat het eten goed is, vorig jaar in thailand vond ik het echt 3x niks gatver.

5. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, net wat Gea zegt, laat je niet gek maken en laat je goed voorlichten voor je safari.

Iedereen wil wel iets verdienen .. jullie zijn met een kleine op vakantie en daar moet men rekening mee houden.

Kenianen zijn gek op kinderen, dat kan niet meer stuk :)

Heel veel plezier .. hier.

6. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    het ligt eraan wat je gewent bent om te eten.
    en welk hotel je gaat.
    maar zeg geen gatver in kenia, want daar zijn ze blij, dat ze wat te eten hebben.
    gewoon aanpassen, en alles proberen.
    ik vind het eten lekker daar.

7. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het eten is prima .. in een enkel hotel misschien wat eenzijdig na een week of 2.

Nu met de Ramadan verkopen de Moslims de heerlijkste lekkernijen bij de Moskeeën om na zonsondergang (elke dag iets na zessen) hun vast te breken.

De hele dag doen de vrouwen hun best om hun kookkunsten te tonen.
    Samosas, pilau, biriani, mbuzy choma ..

In de lokale restaurants is het erg gezellig ’s avonds.
    Door de ramadan en de drukte zit iedereen bij elkaar aan tafel bij te praten.

Ook minderbedeelden mogen niet overgeslagen worden deze maand.

8. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee klopt gea ik mag id geen gatvr. zeggen (was ook maar flauwekul)maar het was daar totaal niet mijn smaak zo scherp oei oei. verder ben ik wel dol rijst en allerlei pasta's dus als dat er is ben ik helemaal blij haha.

9. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is er genoeg,en het eten is er niet scherp.
    veel groente, kip,en veel vis. in een hotel zal wel van alles zijn, ik spreek alleen maar omdat ik niet in een hotel zit, en lokaal eet.

10. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi alice je kan hier gewoon bij de receptie internetten voor 8,5 cent per minuut en het is rete snel.
    eten is erg goed elke dag wat anders er is zowieso rijst en elke dag andere pasta's

Safari was echt fantastisch heb bij de goede geboekt want vond de beachboys bij het hotel nog steeds vrij prijzig.

Ik merk gelukkig weinig van de moslim cultuur ben daar persoonlijk niet zo gek op mensen zijn hier hier relaxed.

Voor je kleine alica je hoeft je weinig zorgen te maken. het personeel zijn gek op (kleine) kinderen alleen niet schrikken als ze je dochter/zoon even willen knuffelen en mee willen meenemen.

Als je verder nog wilt weten alice mag je me ook mailen wiebe_20@hotmail.com

11. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Wiebe,
    Ik denk dat mij verward met iemand anders want wij gaan met ons (2en mijn man en ik) onze kids zijn al volwassen. haha. ik ben trouwens wel heel benieuwd waar jij je safari hebt geboekt, houd ons vooral op de hoogte van al je belevenissen.groetjes uit een bewolkt nederland

12. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi alice ja sorry ik zit in de war met bianca die ging met een peuter naar BBH

Ik heb de safari geboekt bij magical safari's bij Lucy aardig vrouwtje heb er hier ontmoet de chauffeur is benson ook een topvent ze doen echt alles voor je. had zelf een prive safari voor de familie voor 400 euro 1 nacht 2 dagen in een 4 sterren lodge.

Het was vandaag echt goed warm ben eindelijk een beetje verbrand.

Animatie is ook echt top elke dag lekker beach volleyballen en waterpolo spelen :D
    het is gewoon een top hotel qua classificatie 3 sterren maar qua sfeer,personeel,gasten zeker een dikke 5 sterren hotel

nog 6 daagjes genieten dan zit het er weer op

13. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Wiebe ..
    Leuk dat Bamburi BH en safari jullie zo goed bevalt .. de recensies van Bamburi BH verschillen nogal. Dus het ging wel goed met de kleine mee op safari?

Geniet er nog maar even van!

en eeh, de Moslimcultuur is hier echt anders dan in andere landen hoor ;)

14. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Wiebe,
    Gaaf dat het daar zo mooi is en dat jullie zo genieten! voor ons nog 5 weekjes wachten en dan gaan wij! was die prijs pp voor de safari? ik heb ook al contact gehad met Magical safaris maar denk dat we net als jij daar gaan boeken.

15. vraagje

vraagje New Member

Lid geworden:
    19 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wiebe we lezen jullie positieve berichten, heel bemoedigend.
    Welke 4 sterren lodge Ashnil Lodge of Galdessa Camp zijn jullie geweest?
    We hebben je advies ter harte genomen en een leuk contact met Lucy van Magical www.kenyansafariholidays.net.
    Ze zal ons op komen halen bij de gate van BB (zodat we ook onze gids kunnen ontmoeten) en daar de details in haar office doornemen.
    Moesten jullie een deposit voor de safari overmaken?

16. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Kenya er zijn wel wat kleine dingetjes te vinden maar de sfeer van het hotel, het personeel en de gasten maken het gewoon een tophotel.
    ja safari ging erg goed Jordy (me zoon) sliep alleen erg veel hij kon net lekker achter in de bank liggen in de bus dat is dus het voordeel om een prive safari te boeken.

Ik ga nog genieten van de laatste paar dagen
    Jambo

alice en vraagje ashnil lodge (galdessa was nog eens stuk duurder)
    Lucy is echt een superlieve vrouw en benson is de chauffeur( ik zou zeker naar hem vragen)en je kan ze echt alles vragen
    echt niks is te gek.
    ze kwam ook ons bij de gate ophalen vraagje
    alleen het hotel is erg niet zo blij omdat het concurenten zijn van de (opdringerige) smile tours zijn. maar geen probleem je bent als toerist de baas :D

nou groeten me volgende bercihtje zal uit NL zijn

17. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    oh en vraagje er lopen hier 1 homo stel en 2 lesbo stellen maar totaal geen probleem hoor
    ik weet verder niet hoe dat in de stad is maar in het hotel is het geen probleem

18. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt,kenianen die werken in een hotel zullen hun gasten moeten accepteren hoe ze zijn.
    ze zullen nooit laten merken dat er iets is, onderling word er dan wel heel wat af gebabbelt hoor.
    maar daar buiten zullen er zeker vreemd tegen aan kijken.

19. deboer64a

deboer64a New Member

Lid geworden:
    23 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Wiebe,

Fijn om te horen dat het zo leuk is en dat het allemaal goed gaat met jullie zoon!
    Hoe oud was jullie zoontje ook al weeer?
    Ik heb er ook erg veel zin in!
    Hadden jullie safari naar Tsavo east of east en west?
    Wij gaan zo als het er nu uit ziet alleen tsavo east ivm ons dochtertje.
    Wat voor dieren hebben jullie allemaal gezien?
    Geniet nog even van de laatste dagen!

Groeten
    Bianca

20. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi Bianca

ja gaat echt heel goed gelukkig allemaal het enioge wat een beetje jammer is is dat er niet veel andere stellen met kinderen zijn 1ntje maar (althans van dezelfde leeftijd)

Wij zijn twee dagen naar tsavo east geweest naar ashnil lodge (4sterren)
    dan word je s'ochtend om 6:00 opgehaald richting tsavo je stopt wel eerst bij een commercieel winkeltje maar ze je proberen je te naaien als je de prijzen nog niet kent zo vroeg een beste man 130 euro voor een klein schaaltje en dan gek op kijken als ik 5 euro bied ;-)
    je komt bij het entree van de park om uurtje of 8 aan en het dak gaat open en je kan genieten van alle moois

Wij hebben veel olifanten,giraffes,anitlopes gezien maar ook buffels, hyena,gnoes, en nog veel meer
    helaas geen tijgers je moet wecht geluk hebben een stel hierzo was twee dagen later gegaan en zagen 2 leeuwen een buffel aanvallen.

onthoud de winkel nakumatt ben ik op aanraden van deze site ook gedaan

groetjes

Deel Deze Pagina