Last-minute naar Kenia? Gaat er iemand mee?

Discussie in 'Kenia' gestart door marriettevdvelde, 23 nov 2010.

1. willy2

willy2 New Member

Lid geworden:
    18 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Had van 6 tot 13 dec ...aan handgeld (hotel ook inbegrepen) 900 euro nodig .Zal mijn levensstijl in Kenia moeten aanpassen .

2. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat kan gemakkelijk willy 2

nu ik je naam lees herinner ik me een andere
    willy van de kenia startpagina
    die willy wist alles van prijzen
    en het leek erop dat die willy
    nog goedkoper leefde dan de kenianen

maar ik zie helaas geen berichten
    meer van hem
    waar is willy gebleven?

3. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit moet dezelfde Willy2 zijn! :D

4. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Speciaal voor vrijwilligers heeft Kenia een visum voor vrijwilligerswerk uitgevonden. Je mag dan vrijwilligerswerk doen bij een aan te geven organisatie, zonder er financieel beter van te worden. Het is een visum voor 3 maaanden en kan max 3 maanden verlengt worden net als een toeristenvisum.
    Je hoeft dan geen werkvergunning aan te vragen. Levensonderhoud is zo duur als je hetzelf wilt maken, wellicht dat je Keniaanse contacten je daar verder mee kunnen helpen?

5. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoorde deze week in Kenia van kennissen die overkwamen uit Nederland, ticketprijzen met Air Berlin 339 euro drie weken! Twee weken 225 euro!
    Neem gewoon lekker een break van een paar maanden. Idealiseren is nooit goed en zo happy zijn ze ook niet hoor. Veel stress over geld.. en hoe rond te komen van het schamele inkomentje.
    Mocht je in het onderwijs zitten..De Nederlandse school in Nairobi vraagt soms mensen.

6. h.nieman@hetnet.nl

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit moet dezelfde Willy2 zijn!

kenya ik dacht het niet !
    willy 1
    ging bijna om de 6week wel weer
    1 of 2 weekjes naar kenia
    volgens mij is hij half belg/keniaan

maar ik lees al geruime tijd geen berichten meer van hem

7. h.nieman@hetnet.nl

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Let op de spatie tussen het einde van een zin en de punt .En de .... tussen de regels door, het is dezelfde Willy, maar ik kan er naast zitten.
    December is altijd een rotperiode voor Kenianen, scholen starten in januarie, men wil familie opzoeken die vaak in het binnenland wonen (je kan niet met lege handen komen) november zijn er kleine regens, toerisme staat dan op een laag pitje .. kerst vieren met een geit of kip, December valt niet mee voor de meesten..

9. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk en met Kerst moeten er ook nieuwe kleren komen. De druk in december is enorm.
    Overigens Marriette, je zou ook zwemlessen kunnen gaan geven. Schijnt ook behoefte aan te zijn.
    En als je een echt landelijk adresje wilt dan heb ik misschien wel iets voor je. Het echte Keniaanse familieleven! Wel een muskietennetje meenemen en misschien je eigen matrasje kopen maar dat lukt je wel..!!

10. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    En daarna kun je een boek schrijven..
    Ha ha heeft Corinne Hoffman ook het e.e.a. opgeleverd!

11. marriettevdvelde

marriettevdvelde New Member

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, wat een leuke ideeën allemaal. (vooral dat boek schrijven, hahaha!) Dankjulliewel voor alle leuke reacties en informatie!!

Ik heb inderdaad ook geinformeerd bij mijn Keniaanse vrienden en die zouden eens kijken of ze een plekkie voor me konden vinden waar ik kon wonen in de tijd dat ik daar zal zijn. Ik wil natuurlijk graag in de buurt van Ukunda verblijven, omdat ik daar die mensen ken en het wel leuk vindt om een beetje meer met hen op te trekken. Zij zijn ook helemaal enthousiast, dus dat is wel heel leuk. Ik las op vrijwilligerssites dat je vaak een aardig bedrag per week moet betalen en zij dan onderdak en eten en drinken voor je regelen, maar daar denk ik dat ik geen gebruik van zou willen maken. Het is vrij prijzig en daarnaast heb je dan veel minder privacy dan wanneer je iets voor jezelf hebt. Je mag er vaak ook geen kenianen ontvangen e.d. (beetje jammer) Via een Belgische organisatie die ik aangeschreven had, heb ik website-adressen van andere organisaties in Diani gekregen. Daar ga ik me nu eens in verdiepen en zal hen dan eens vragen of het mogelijk is gedurende mijn verblijf in Kenia voor een bepaalde periode wat voor hun te betekenen, zonder bij hen te verblijven.
    @ Els Dat adresje, is dat echt bij mensen thuis of is dat wel een plekkie voor mezelf? Matje, slaapzak (voor zover je die nodig hebt ;) ) heb ik wel, dat is geen probleem en vind ik ook wel leuk (ben altijd een scout geweest ;)) En ik heb inderdaad PABO gedaan, maar ben er na mijn LIO-stage (halverwege 4de en dus laatste jaar) mee gestopt, omdat ik ander werk ging doen (namelijk het werk dat ik nu doe, groepsleiding op een woongroep voor kinderen met een licht verstandelijke beperking en ernstige gedragsproblematiek). Ik heb dus uiteindelijk mijn diploma niet gehaald. Ik zat er wel aan te denken inderdaad op een school of in een weeshuis oid iets te gaan doen. Eigenlijk maakt het me niet heel veel uit, vind het beiden leuk. De website-adressen die ik gekregen heb zijn van Kebene en Rainbow4kids. Ik ben benieuwd. Als jullie nog andere tips hebben voor leuke organisaties waarvoor ik iets zou kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag. Zwemlessen zou ik evt. misschien ook wel kunnen. Heb er geen diploma's voor, maar ik kan wel lesgeven en zwemmen.... (heb ook nog enkele jaren als badjuffrouw gewerkt)

Ondertussen ben ik ook bij allerlei instanties aan het kijken hoe ik zoveel mogelijk geld kan besparen en sparen op dit moment, zodat ik straks geld genoeg heb om daar rond te komen. Ook mijn studieschuld ben ik aan het terugbetalen, dus daar moet ik ook nog wat mee als ik straks 6 maanden wegben en geen inkomsten heb. En zo komt er opeens een heleboel op me af ;) Nog een hoop te regelen dus, maar 1 ding is zeker! Naar Kenia ga ik zowiezo dit jaar! Ik wil zelfs proberen in april al te gaan omdat 1 van mn vrienden eind april vrij is tot begin juli, dus dat is wel gezellig.

12. marriettevdvelde

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    [/quote]Ik hoorde deze week in Kenia van kennissen die overkwamen uit Nederland, ticketprijzen met Air Berlin 339 euro drie weken! Twee weken 225 euro!

Waar hadden zij deze geboekt dan? Want als ik op de website van Air Berlin kijk vliegen er geen vliegtuigen van Amsterdam naar Mombasa. Wel vanaf Duitsland, maar ik kom dan toch wel voor een retourtje op 873 euro uit....

13. marriettevdvelde

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    mijn vorige bericht is helemaal leeg.... Vaag...

Ik schreef:

14. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens op LTUR.com
    of Thomascook.be
    of Neckermann.be (dolle donderdagen)

en je vraag over privacy in dat Keniaanse familiehuis op het platteland. Nee, geen spetter.
    Als er in een huis al meerdere kamers zijn hangt er vaak een doek voor en dat is dan de deur.
    Fijn dat je zo enthousiast geworden bent. Maar een waarschuwing is wel op zijn plaats. Keniaanse vrienden verwachten wel veel van je... en geven niet alleen vriendschap...
    Succes!

15. marriettevdvelde

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    I know! ;) Daar houd ik voortdurend rekening mee, maar gelukkig zijn het vrij "rijke" Keniaanse vrienden (voor Keniaanse begrippen dan...) Hahaha.

Ik zal eens gaan kijken op die websites. Dankjewel!

16. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Rijke! Dat doe je beter dan ik..
    Waarschuwing 2. Ze kunnen liegen dat ze barsten..
    Maar misschien ben ik nu jaloers omdat jij de beter gestelden heb ontmoet.

17. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik noem dat .. ambitious haha.
    Niet alle mensen zijn hetzelfde gelukkig, in Kenia is het verschil in karakters vaak heel groot.
    Liegen om te overleven, of liegen om meer maakt voor mij intussen verschil.

18. marriettevdvelde

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zeg je dat goed Kenya.
    Daar zit inderdaad wel verschil in.
    Tja, en misschien heb ik wel een voorrecht dat ik mensen ontmoet heb die al aardig wat hebben. Groot stenen huis met electriciteit, stromend water, (normale wc!) grotere flatscreen tv dan dat ik thuis heb staan, veranda, omheinde tuin met afsluitbare gate, dikke vette auto waarmee ze me elke keer van het hotel kwamen halen en weer terugbrachten zonder dat ze er iets voor wilden hebben, ik heb er meegegeten, gedronken en nog steeds word ik door ze gebeld. En nee, ik ben niet materialistisch, hahaha. Anderen die ik heb leren kennen waren wel keihard aan het werk om geld bij elkaar te sparen om hun huis af te kunnen bouwen enz. Maar ook deze waren zeer gastvrij, lieten me hun kamer, hun dorp, hun familie en hun huizen zien en deze haalden speciaal soda voor me, ook al zei ik dat water ook goed was. Ik denk dat ik echt geluk heb gehad, want op leugens heb ik ze nog niet kunnen betrappen en vragen om geld hebben ze tot nu toe ook nog nooit gedaan ;)
    Zeker in het begin was ik daar wel een beetje huiverig voor. Je ontmoet leuke mensen, maar vinden ze het echt leuk om jou te ontmoeten of gaat het erom dat je blank bent en in hun ogen geld hebt. Toen bedacht ik me dat ik dat dan wel vanzelf zou merken, ik zou mijn ogen open houden en het contact toch aangaan. Nu achteraf heb ik daar tot nu toe nog geen spijt van. We hebben nog steeds leuk contact, zij investeren er meer geld in dan ik (bijv. door in een internetcafé te gaan skypen, terwijl ik hier gewoon "gratis" thuis op mijn laptop zit te skypen) Ook bellen ze regelmatig. Ik vind het wel erg leuk dat dit contact ook zo vanaf hun kant blijft komen (en ja, ik hou nog steeds mijn ogen open ;) Er valt ook niet zoveel te halen bij mij, dat scheelt, hahaha)

19. angelique hagens

angelique hagens New Member

Lid geworden:
    16 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wilt u in Kenya het wild life zien of lekker uitrusten op het strand in Mombasa, bent u nieuwsgierig hoe de Maasai leefd? en niet te vergeten de Kilimanjaro!!
    U heeft geen behoefte om in een grootgezelschap te reizen, maar niet het zelf moeten regelen van een huur auto en waar je eigenlijk allemaal naar toe kan!!

Kunt u vanaf nu particulier een auto huren met chauffeur.
    De auto is een Daihatsu terios 4x4, in een goede staat.

Voor meerder informatie en prijzen kunt u bellen of mailen naar:

Dickson Maitei +254712316080 dmaitei@yahoo.com
    Angelique Hagens +31655385410 angeliquehagens@hotmail.com

20. willy2

willy2 New Member

Lid geworden:
    18 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ontmoette iemand die 13 jaar in kenia had gewoond ,hij zei : Ze kunnen liegen als de past ,ze kunnen bedriegen als de pest ,ze stelen als raven,de prostitutie loopt de spuigaten uit en ze drinken dat schuim uit hun oren komt .Hij zou wel eens kunnen gelijk hebben

Deel Deze Pagina