Last-minute naar Kenia? Gaat er iemand mee?

Discussie in 'Kenia' gestart door marriettevdvelde, 23 nov 2010.

1. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    .. KUNNEN, ja, ze kunnen.
    Een waarschuwing is wel op z'n plek.

2. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal!
    Ik ben alweer 2 maanden terug, maar zal jullie even vertellen hoe het afgelopen is. Ik heb een huis kunnen huren voor 9000Kes per maand. 2 onder 1 kap (de andere helft was van de eigenaresse), grote huiskamer, keuken met stromend water, badkamer met latrine en (koude)douche en 2 ruime slaapkamers.Allemaal voor onszelf! Ontzettend mooi gelegen, maar wel termieten in de plafondplaten en deuren en eens in de zoveel tijd spuiten tegen de kakkerlakken. Voor de electriciteit betaalden we gemiddeld 2200Kes per maand. Dit was eigenlijk ook direct de waterrekening, want we hadden een put met een electrische pomp. Ik denk dat we redelijk gebofd hebben met ons huis, want andere blanken die hoorden dat ik daar woonden dachten dat het huis veel duurder zou zijn. Wel goed om te vernoemen is dat we geen muur om het huis en een gate hadden. Het huis stond gewoon vrij. In de buurt schenen 's nachts een paar askari's te lopen voor de veiligheid.
    Voor boodschappen ging ik gewoon naar de lokale winkeltjes en slager. (Ik zocht wel een slager uit met een koeling)
    Ik heb er echt heerlijk gewoond, heb leren kennen wie mijn echte vrienden daar zijn en wie niet en kan niet wachten tot ik in april weer terugga.
    Ik zie er ook enorm naar uit iedereen weer terug te zien en weer in die cultuur te mogen leven, want wat voel ik me er thuis!

3. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    9000Kes voor een 2 slaapkamer appartement is inderdaad niet veel geld, dat had het dubbele kunnen zijn. Electra en water is iets aan de hoge kant, maar dat hangt ook af van je verbruik natuurlijk (tv, fan, koelkast).
    Leuk dat je het fijn hebt gehad en dat je verblijf voor herhaling vatbaar is.

4. Freddie

Freddie New Member

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Marriette heb jij het adres van dat appartement en de eigenaar nog bij de hand ? Zo ja ! Zou jij mij dat door willen mailen op het volgende e-mailadres:
    firstclass58@hotmail.com
    Alvast bedankt Freddie

5. Guest1800

Guest1800 New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees :

de roep van de mapori

Zowel over het leven als Nederlandse in Kenya, als zij die haar Keniaan terug meebrengt naar Nederland !

Geschreven door Mirjam van Rhoode

Deel Deze Pagina