Met spoed info over The Reef Nyali gevraagd

Discussie in 'Kenia' gestart door Sonaya, 18 feb 2011.

1. Sonaya

Sonaya New Member

Lid geworden:
    17 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal ,

Ik wil graag boeken voor 28 feb naar The Reef. Ik ben wel alleenreizend (37 jaar, geen saaie geitenwollensok, maar een gezelligerd) en daarom twijfel ik over sommige dingen;

Overdag vermaak ik me wel, slapend op het strand , maar ben bang me 's avonds te vervelen. Hoe is de sfeer daar? Makkelijk contact met andere gasten? Is de entertainment daar 's avonds leuk? Kan ik veilig in mijn eentje naar het stadje om wat te winkelen (lastiggevallen wordt je overal en altijd, maar ik bedoel echt de veiligheid)?
    Als ik foto's en filmpjes van The Reef bekijk op internet, valt het me op dat het daar heel erg leeg is. Volgens iemand van het hotel daar is het in feb juist druk?

Ik weet ook niet of ik 9 of 16 dagen zal boeken. Sowieso vind ik 9 dagen te kort, maar 16 dagen in mijn eentje misschien te lang. Het ligt dus aan het vermaak daar, contacten met andere mensen etc.

Wie heeft tips/advies voor mij? Graag z.s.m. anders is de reis volgeboekt .

Grtz Sonaya

2. marriettevdvelde

marriettevdvelde New Member

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoihoi,
    Ik ken The Reef niet, weet niet waar dat zit, maar ik ben in december in mijn eentje voor 2 weken naar Southern Palms Beach Resort in Diani geweest. Was voor mij de eerste keer dat ik alleen reisde. Ik heb me daar goed vermaakt. 's Avonds (en overdag) was er entertainment in het hotel, wat altijd gezellig was. Ook ben ik de 3de dag van mijn verblijf op safari gegaan waar ik 2 engelse meiden van mijn leeftijd (30) en een Pools koppel leerde kennen die ook in mijn hotel verbleven. Met die Engelse meiden lekker wezen stappen, wat erg gezellig was, maar waar we ook Kenianen leerden kennen waar ik toen die Engelse meiden wegwaren lekker mee op stap ben geweest. Zowel overdag leuke dingen doen als nog 2 keer uitgeweest. Het is dan wel fijn dat je mensen bij je hebt die de omgeving kennen en weten wat je wel en niet moet doen.
    Ik merkte dat door alleen te reizen je echt veel meer contact hebt met iedereen, zowel toeristen als locals. Iedereen spreekt je aan, vraagt hoe je tripje geweest is, gewoon gezellig. Binnen de muren van het hotel kostte me het de 2de week echt serieus een half uur om van het main restaurant naar het strand te lopen (normaal 2 minuten). Ik kan dus niet spreken over het hotel waarover jij schrijft, maar Southern Palms beviel mij in ieder geval wel erg goed!

3. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik je verhaal zo lees .. blijf dan niet alleen op het strand en in het hotel waar het personeel getraind is om vriendelijk te doen.
    Als het hotel tegen valt, ga een avondje naar Mtwapa.
    Het weekend begint hier op woensdag en eindigd op maandag.
    Casaurina heeft iedere avond rond middernacht dans en acrobatenshows.
    Club Lambada iets verder is en nachtclub met zwembad, je gelooft je ogen niet.
    De mensen zijn hier gewend aan toeristen, veel hotelmedewerkers wonen hier en het kan echt gezellig zijn om de locals in hun vrije tijd te leren kennen.
    Winkeltjes zijn er genoeg, vaak open tot laat in de avond. Overdag is het veilig, vandaar dat er veel toeristen de eerste keer in een groot hotel verblijven en de kere daarna gewoon in een appartement hier in Mtwapa.
    Meer info: www.mtwapa.info

4. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Somaya, ik ben enkele keren door The Reef gelopen. Zag er goed ui!. Ook op loopafstand van de grote supermarkt Nakumatt en aan de overkant een goede kliniek Aar. Kijk ook eens op Tripadvisor naar de recensies van dit hotel. Persoonlijk zou ik 16 dagen gaan of zelfs nog langer, ha ha. 9 dagen met twee vluchtdagen is echt te kort. Ik hoorde net dat LTUR 30 dagen, alleen vlucht aanbiedt voor 319 euro!

5. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben je al terug Somaya? En hoe was het? En het hotel?
    Altijd leuk iets terug te horen.

Deel Deze Pagina