net terug van Kenya

Discussie in 'Kenia' gestart door grid.michielsen, 12 okt 2010.

1. grid.michielsen

grid.michielsen New Member

Lid geworden:
    5 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,

we zijn net terug van Kenya sinds zaterdagavond ik ben nog volop aan het acclimatiseren (snik-snik) het was reeds onze 3de keer in Kenya en ik zou zo al weer kunnen terug gaan!!!
    We hebben onze 3de safari gedaan dit keer naar Taita Hills EEN ABSOLUTE AANRADER veel dieren gezien en prachtige natuur (beelden die voor altijd op mijn netvlies gebrand zijn en herinneringen die ik NOOIT zal vergeten!!!)
    Safari weer geboekt bij de locals zonder problemen en voor veel minder geld dan met de touroperator ter plaatse (prijzen vergeleken).
    Safari terug geboekt bij de locals die op het strand bij Bamburi Beach hotel staan.
    Wij zelf logeerden in hotel Whitesands ja daar zijn geen woorden voor wat een ervaring SUPER,SUPER........

Indien jullie willen mag je me altijd mailen voor meer info.

groetjes
    Grid

2. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Soms is Taita hills droog, soms is het geweldig mooi .. zoals nu blijkbaar!

Gelukkig gaat het meestal goed als je op het strand boekt .. ik adviseer toch altijd liever om naar de benodigde vergunningen te vragen .. en ook de boys op het strand werken voor een lokale toeroperator ter plaatse.

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/20851/travellers-club/

Zijn jullie in die lodge op stelten geweest?

3. grid.michielsen

grid.michielsen New Member

Lid geworden:
    5 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt wij zijn in de lodge op stelten geweest waar de dieren komen drinken en je zo dicht bij ziet je zou ze bijna kunnen aanraken!! Geweldig gevoel, alhoewel de olifanten steeds eerst aan de beurt kwamen en de andere dieren netjes hun beurt afwachten tot de olifanten weg gingen.

Deze lodge is echt zo mooi!! Voor de lunch kmoesten we wel naar de andere (oudere lodge) van Salt Lick maar deze was ook mooi en de dieren waren er ook zeer dicht.
    Het was wel koud in de Taita Hills zeker 's morgens en 's avonds met een heel koude wind maar dat was dan ook weer bijzonder vond ik.

Ja onze safariboys hadden alle vergunningen toonden ze uit zich zelf maar we boekten dan ook reeds de 3de keer bij hen.
    North Mombasa tours heet nu Smile Tours en wij boeken steeds bij Masha.

Die Samson waar ze op vakantiereiswijzer naar verwijzen had ons ook het eerste jaar bijna te grazen toen wij naar Masha informeerden (op aanraden van iemand) zei hij doodleuk Masha is hier niet meer! Gelukkig konden wij hem afschudden en heeft iemand anders de dag nadien bij Masha gebracht!

Oh ja belangrijk bericht misschien nog het is ABSOLUUT verboden schelpen mee te nemen (ik dacht enkel koraal) we hadden enkele LEGE schelpen mee en werden tegen gehouden door een politieman, alhoewel onze schelpen goed ingepakt waren in onze valies hadden ze toch gezien dat er schelpen in zaten!

4. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat van dat van die schelpen heb ik in Egypte ook meegemaakt, ik had er maar een paar in de koffer gestopt, maar toch werden wij er uit gepikt, wat wel vreemd was dat na controle we toch mee mochten nemen haha, maar ik zou het nooit weer doen hoor.

5. bodonna

bodonna New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas was mijn ervaring met smile tours niet goed,zoals hier al eerder vermeld.

6. postvanvandaag

postvanvandaag New Member

Lid geworden:
    14 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Grid,

Wij zijn van plan om de kerstdagen door te brengen in Kenia.
    Hebben nog geen idee welk hotel, willen wel 16 dagen. Wellicht kunt u/kun jij ons wat tips geven?! Bamburi Beach is helaas al vol.
    We houden van eenb eetje luxe, vermaak. Ook zou het fijn zijn als er iets te doen is in de buurt (evt.'s avonds met taxi/bus te bereiken).

Dan nog een paar vragen:
    Wat kost zo'n safari ongeveer?
    Wat kost bijv. een colaatje in het hotel en op straat?

Wij nemen altijd pennen, snoepjes, speelgoed, kleding enz. mee op vakanties, dus dat komt wel goed!

Alvast dank voor de info!

Groetjes,
    Natasha

7. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    denk dat alles al vol is,de kenia gangers die alleen een ticket boeken, die ook met de kerst gaan ik hoorde dat ook alles al vol is.
    komt omdat nairobi vakantie heeft, en alles trekt dan naar de kust.
    een hele happening dan.

8. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleine tip.
    Neem geen snoep mee .. een tandartsbehandeling hier in Kenia kost snel 400 euro en dat is onbetaalbaar voor de gemiddelde Keniaan. Bovendien stimuleer je bedelen van kinderen.

Pennen worden hier ook gemaakt en verkocht .. de Keniaanse straatventer of shopkeeper mogen ook wel wat zaken doen zodat zij hun kinderen naar school kunnen blijven sturen.

Op de markten hier liggen stapels kleding op een nieuwe eigenaar te wachten (voor nog geen euro) en verkopers die hun handel als sneeuw voor de zon zien verdwijnen omdat toeristen koffers vol kleding meenemen.

Koop die spullen toch hier als je echt wilt helpen.

Met een fooi kan men kinderen naar school sturen, huur betalen, eten of kleding kopen.

9. postvanvandaag

Lid geworden:
    14 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard is een fooi heel belangrijk voor ze, die krijgen ze evengoed! Toch weet ik uit ervaring dat mensen enorm blij zijn met kleding, speelgoed, schriften/pennen etc. Ik heb bijv. in Gambia, India, Filippijnen,Brazilie, Thailand en Indonesie maar wat fijne reacties gekregen op schooltjes, ziekenhuizen en in sloppenwijken.

De tip om het snoepgoed te vergeten zal ik onthouden. Dank!

10. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk krijg je fijne reacties, maar je krijgt dubbel zoveel reactie, van de kleine man in kenia.
    en pennen kosten voor ons niks in kenia, je helpt er bubbel mee.
    en da is toch de bedoeling wat ik begrijp uit je verhaal.
    en de schoo;tjes liggen stapels schriften, pennen en kleurpotloden,allemaal van touristen maar de kids moeten op school,dat is belangrijk.
    voor 20 euro gaan ze een jaar naar school en krijgen ze ook nog lunch.

11. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Bepaalde schoolartikelen worden gewaardeerd en ze zijn nodig.

Een schrift kost hier 9 shilling (8 cent), hoeveel overgewicht wil je daarvoor betalen?

Ouders dienen zelf hun kinderen van schoolspullen te voorzien. Geef je deze aan een school, dan worden deze meestal door het schoolpersoneel doorverkocht.

Er is nog veel meer behoefte aan leerboeken .. kinderen die naar een overheidschool gaan delen hun leerboeken met 5 a 6 andere kinderen. Dan heb ik het over leerboeken die 3 jaar meegaan en 1 a 2 euro kosten .. pennen en schriften heeft iedereen echt in overvloed!

Kinderen zijn ook gek op koekjes .. een kilo koekjes kost nog geen 3 euro, bovendien is het gezonder dan snoep.

Speelgoed kun je nergens goedkoper krijgen dan in Tuskys, Keniaanse fabricaat dus je helpt ook nog eens de locals.

Neem geen poppen mee .. kinderen zijn daar bang voor omdat ze denken dat het een dood kindje is. Zelf lopen ze al vanaf een jaar of 6 met hun broertjes en zusjes op hun rug gewikkeld, vandaar die associatie.

Het dumpen van kleding hier heeft in het verleden reeds geresulteerd in dat oost afrika hun eens exporterende textielindustrie om zeep is geholpen door ons westerlingen. Dat heeft 2 miljoen mensen in Kenia hun baan gekost.
    Wij noemen dat hulpverlening ..

Op iedere staathoek tref je nog naaiateliers aan .. mensen die met die 1 euro per dag hun gezin moeten onderhouden. Het maakt voor de mensen hier dus wel degelijk een heel groot verschil of men daar iets aan mogen verdienen of niet.

12. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mogelijk zou je het Kahama hotel nog kunnen bellen of mailen. Ligt heel centraal! Of een afrikaans hotel in Mwtapa Danpark hotel. Of appartementen complexen als Blue Sky, Sieglinde (Beide Kikambala) of Hibiscus (Mwtapa)
    Bij Nakumatt liggen nu schriftjes voor 9 shilling. Elders (dunner) liggen ze voor 5 shilling. Ik was op een school in Majengo waar nog niet ieder kind een schriftje heeft. Zie ook
    www. bahatimzuri.nl. Mooi initiatief!

13. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ja nieuwe schooljaar komt er weer aan,uniform schriften, en boeken.
    als ze dat niet hebben is er al een groot probleem.
    rugtas, dat ze de boeken fatsoenlijk mee kunnen nemen is erg belangrijk.
    want ze moeten en eind lopen.
    juist de kleine mandie dit verkoopt, die helpen we.
    en of er nu k3 op de tas staat het maakt hun niks uit.
    tas is tas.

14. bodonna

bodonna New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    goed verwoordt, gea en kenya , sluit me hier helemaal bij aan !!!

15. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    en denk eens aan brillen.
    veel kids kunnen niet goed zien, hier kosten de brilletjes 1 euro.
    alle kleuren, ook voor kids.
    neem wat brilletjes mee,geen ruimte en je helpt ze ermee.
    verschillende sterktes en altijd raak.
    ook voor de ouderen gaat er een wereld open dan.

16. postvanvandaag

Lid geworden:
    14 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, brillen! Die krijg ik (steeds) van mijn opticien. Zij spaart ze voor me!

17. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Brillen is een hele goede!
    Wat dacht je van leraren die zelf niet goed kunnen zien?
    Brillen kosten al snel een maandsalaris op een inkomen waarvan men nauwelijks rond van kan komen.
    Zeg bij de douane (indien controle) dat je ze meeneemt voor een stichting om problemen te voorkomen.

18. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee dus brillen mee even kijken denk dat ik er nog wat heb. en evt. oude mobieltjes(simlockvrij natuurlijk)?? tja ik heb idd wat schriften gekocht en pennen sorry sorry wist niet dat die spullen daar ook te koop zijn.... maar ik neem ze toch maar mee en geef ze aan de kindertjes daar. Ik kreeg van een plaatselijke winkel hier 336!!!!!!!! ballonnen om daar uit te delen aan de kinderen, (ook fout ????? ) zeg het maar bah dacht ik het goed te doen, dus niet!!! wat fooi betreft ..natuurlijk geven we fooi logisch toch.

19. bodonna

bodonna New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    maak je geen zorgen. Je doet goed, kan alleen beter (hahaa grapje),ballonnen is helemaal super!!!Kijk uit met uitdelen. soms beter om alles aan de dorps oudste te geven , je hebt grote kans dat wanneer de kinderen dit door hebben ze aan komen stormen en de kleinsten onder de voet lopen.nogmaals veel plezier

20. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Jean, dank je we hebben er ook heel veel zin in, voor ons de 1e x Kenia, dus alles is nieuw. Fijn dat ze daar blij zijn met de ballonnen, we zullen idd oppassen met het uitdelen.

Deel Deze Pagina