Openlucht slapen in Griekenland

Discussie in 'Griekenland' gestart door liekebeijen, 8 jun 2010.

1. liekebeijen

liekebeijen New Member

Lid geworden:
    8 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders vertelden mij dat ze 20 jaar terug in griekenland gingen eilandhoppen. Ze sliepen daarbij gewoon in hun slaapzak op het strand of op campings.. Zonder tent, alleen in een slaapzak.
    Ik weet dat op het strand slapen niet meer mogelijk is, maar weet iemand of iets soortgelijks nog mogelijk is in griekenland?

2. cwkuypers

cwkuypers New Member

Lid geworden:
    15 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    nou Lieke, veel reacties heb je blijkbaar niet gekregen. En stomtoevallig kom ik op dit forum omdat we deze zomer naar Limnos willen (de zoveelste vakantie in Griekenland :)

Ik houd ook van vrij (wild)kamperen, maar heb de laatste jaren gemerkt dat dat zelfs in Griekenland niet meer zo vanzelfsprekend is. Soms zie je zelfs borden met 'verboden vrij kamperen', maar e.e.a. heeft natuurlijk ook te maken met het gevaar voor bosbranden. Op stranden is dat risico er natuurlijk niet, en daar wordt het wel getolereerd. Wat mensen vaak doen is als het donker begint te worden, ze hun minuscule tente opzetten of zelfs zonder tent lekker onder de sterrenhemel gaan slapen. Zoiets doe je beter niet alleen, maar mer z'n tweeen of meer mensen, hoewel ik ook wel mensen heb gezien die alleen slapen.. (wat ik zo'n 10 jaar geleden dus ook nog deed :).

Kort samengevat, ik ken wat dat betreft geen veiliger land dan Griekenland.

Mocht je nog wat willen weten, mail me maar.

Gr, camiel

3. Ton en Ria

Ton en Ria New Member

Lid geworden:
    25 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Lieke,
    Ja dat heb ik ook gedaan in Heel griekenland.
    Je sliep gewoon op het strand, of zelfs op het sportveld van de plaatselijke voetbalclub.
    Sleeping on the roof was ook populair, je betaalde dan ong. 2 gulden en kon dan op het dak slapen waar matrassen lagen en je kon het sanitair gebruiken.Zelfs midden in Athene waar ik nog wakker werd midden in de nacht door de luchtvervuiling.
    Grieken gingen hier heel fijn mee om en als je alleen aan het strand lag kwamen soms mensen bij je langs met een ouzotje en rookte je samen een sigaretje. Het was altijd leuk en zoals dat gaat als je ouder word dan neem je een kamer of hotelletje. Maar als ik ik erop terugdenk zou ik het zo weer willen doen.
    groetjes Ton.
    Reisverhalen Griekenland: http://www.tonstegers.nl/griekenland.htm

4. Fabelland

Fabelland New Member

Lid geworden:
    19 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het nog doen,maar alleen op de eilanden,waar behoorlijk safe is.Altijd in gehoorafstand van mensen.Maar tegenwoordig zijn kamers spotgoedkoop en als je voor de lol een nacht onder de sterren wil overnachten,dan zul je van genieten.Ik zelf ben griekse en heb ik het meermaals in mijn jonge jaren gedaan.Kijk voor griekse onderwerpen:mikresaggelies.nl

Deel Deze Pagina