Pinnen met de oranje ING kaart

Discussie in 'Kenia' gestart door Els02, 22 aug 2011.

1. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog steeds geen problemen met Mastercard bij KCB (Kenyan Commercial Bank) en kan gewoon 20000 KES opnemen. ???

2. karibu

karibu New Member

Lid geworden:
    11 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    mariette, heb ik ook gestaan , helaas buiten werking . 2 1/2 uur langs alle geld automaten gereden in en om mombasa. Toen maar credit card bij de bank. Dit was do 1 sept . Veel toeristen hierdoor in de problemen . Ik heb waarschijnlijk verkeerde moment bij kcb gestaan. Heb hier wel eerder 10000 kunnen opnemen. groet

3. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Irritant! Gelukkig heb ik de afgelopen maand geen problemen meer gehad, behalve dat de atm van ukunda 1x kapot was dus ik 30KES verder (matatu) in Diani bij KCB moest pinnen. Maar de keer daarna was de atm alweer gemaakt.

4. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ook wij hebben 3 dagen niet kunnen pinnen.
    hebben van alles geprobeerd, dus neem cash mee.

5. Eddy en Grid

Eddy en Grid New Member

Lid geworden:
    5 okt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons in België zijn alle bankpassen met Maestro functie geblokkeerd om in een aantal landen geld te kunnen afhalen omwille van fraude & skimming problemen o.a. veel landen in Afrika ook Kenya enz. maar je kan op eenvoudig verzoek aan je bank vragen om tijdelijk b.v. tijdens je vakantie om deze blokkering op te heffen en dan kan je wel met je gewone bankpas geld af te halen ook met een extra (kleine kost !) maar niet zoals met Visa of Mastercard met een hoge extra kost! Heeft het hier bij jullie ook niet mee te maken ?Mischien eens informeren bij jullie banken, vriendelijke groet Grid

6. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    nee de eerste week konden we gewoon pinnen,maar daarna deden de pin apparaten het gewoon niet, ook in mombasa helemaal niks.
    we hebben van alles geprobeerd.

7. Marri�tte

Marri�tte New Member

Lid geworden:
    26 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    2Nederlandse toeristen konden afgelopen week met hun rabobank pas alleen bij CFC (?) bank in Mombasa 10.000 kes pinnen. niet in diani en ukunda.
    Ik heb ze nu de tip gegeven hun bank eens te bellen.
    Dank je voor je tip Eddy en Grid.

8. Freddie

Freddie New Member

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar Makena bijna elke pas of erkende creditcard werkt in kenia. Behalve die van de stadsbank.

9. makena

makena New Member

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is dit nu voor een opmerking,het gaat niet om de erkende bankpas als je dit goed leest, maar het probleem ligt aan de pinautomaat van kenia.
    en ook met de creditcard waren er problemen.

10. harry kisamwa

harry kisamwa New Member

Lid geworden:
    3 sep 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @Harrie hartelijke welkome voor Chai na Miraa. ik woon in Ukunda. Maestro werkt niet meer bij KCB kan alleen in cfc Stanbic bank.

11. harrie.

harrie. New Member

Lid geworden:
    27 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    @harry kisamwa
    baridi white cap is ook prima
    ik verbleef enkele malen in millenium
    ook eens eindje achter sanjay
    diani is ook prima
    kwaherie
    harrie

12. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Oranje kaart ING is een ramp. Nergens meer te gebruiken. Nog wel eventjes bij KCB maar de laatste weken ook niet meer. Alleen Visa/Mastercard met hogere opnamekosten.
    Bij de KCB waar ik nu een rekening heb geopend wisten ze me te vertellen dat door het scammen en de fraude Maestro niet meer te gebruiken is in Afrika.

13. Els02

Els02 New Member

Lid geworden:
    13 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Over gebeld met ING. Wisten ze niets van dit probleem. Toen maar op dit forum gewezen. Nu komt er een officiële klachtenprocedure. Afwachten maar...

Deel Deze Pagina