Roken in Kenia (deel 2): rook nooit op straat!

Discussie in 'Kenia' gestart door info@jaspergroen.nl, 20 aug 2010.

1. info@jaspergroen.nl

info@jaspergroen.nl New Member

Lid geworden:
    20 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerder verscheen een vraag over roken in Kenia op dit forum, maar het belangrijkste is in die discussie, die al snel over heel andere dingen ging, niet gezegd: roken is verboden op straat, in ieder geval in de grote steden. Er bestaan speciale kooien om in te roken. Ook restaurants en bars hebben - weliswaar geimproviseerde - rookhoeken. Agenten in burger arresteren mensen, ook touristen, als zij zich niet aan de regels houden. Zie ook dit artikel in Het Parool (waar ik een foto bij heb gemaakt):
    http://www.jonadekker.nl/index.php?pageId=91&articleId=461
    Informeer bij je safari-chauffeur naar de regels op de plekken waar je komt. En geniet van het land, want het is prachtig!

2. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    het vreemste is, ook ik stond ergens te roken waar het niet mag, inderdaad werd er netjes opgewezen, maar de agent vroeg, heb je er 1 voor mij, dan vergeten we dit.
    nou dan vraag je het toch af, maar inderdaad ze zijn er strenger op geworden

3. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleine corruptie .. een agent omkopen met een sigaret (lol).

Aan de kust kan ik me zo'n situatie wel voorstellen, maar in Nairobi zou ik het niet proberen.

Omdat het de hoofdstad is, en zgn het visitekaartje van Kenia, is men daar veel strenger.

4. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    nee inderdaad ben 3 dagen in nairobi geweest,en dat is wel iets anders daar.
    dit was in mombasa.
    de agent hielp me zelfs de straat oversteken,met zijn sigaretje aan.

5. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je in het hotel maar mag roken :p

Op safari lijkt me het geen probleem toch?
    Gewoon zorgen voor wat kleingeld? dat werkt meestal wel :p

6. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    In Nairobi ben ik er met kes 1000 mee weggekomen, drie jaar geleden, ik had mazzel!!

Niet alle politie is corrupt en agenten zijn bang om geld aan te nemen .. hun baan staat op het spel.
    Probeer het maar niet.

Wil je een je overtreding in de doofpot stoppen .. vraag dan: can I offer you a soda (of lunch).. is dat goed, dan pas geef je geld.

Soms zegt de agent:
    "My children need to pay schoolfees"
    Hij bedoeld: je moet me meer geven dan wat je in gedachte hebt.

Op safari kun je met je gids overleggen over wel of niet roken.

7. Somoe

Somoe New Member

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rook zelf niet maar was met rokers. Geen enkel probleem in Mombasa, nergens aangesproken. In restaurants wel vaak voor de deur roken, net als bij ons. Verder werd gewoon overal gerookt, ook op straat.

8. Marjorie

Marjorie New Member

Lid geworden:
    22 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Pffff, ik heb gewoon voor de luchthaven naast politie agenten staan roken, wist ik veel.
    Niemand die iets zij. Ook op andere plekken in Nairobi heb ik gewoon op straat gerookt. Ik wist het echt niet hoor. Pas na een paar dagen vertelde iemand mij dat het verboden was om te roken in het openbaar.
    Ik moet er niet aan denken om opgepakt te worden in Kenia!!! Heb genoeg mensen in zwart-witte pakjes langs de weg zien werken...
    Het is mischien handig dat de reisorganisatie je ervan op de hoogte brengt.
    Ik had veel gelezen over Kenia maar dit wist ik dus echt niet.....

9. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    bij vliegveld Mombasa is het ook oppassen.
    In het parkeergebied van de bussen speelt het rookpropbleem niet. Ga je de stoep op van de incheck doe alles uit!
    Of je als toerist in zwart witte paklen moet werken nooit gezien of meegemaakt. wil dat ook niet maar normaal wordt het dikke file. Ha, ha ff lekker kauwen op die nicorette.

10. Somoe

Somoe New Member

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de incheckbalie hebben mijn zoon en zijn vader gewoon staan roken op mombasa airport. Ach alles is afhankelijk van degenen die moeten controleren. Ik geloof best dat ze lastig kunnen zijn. Ik heb het niet meegemaakt.

Deel Deze Pagina