Roken in Kenia

Discussie in 'Kenia' gestart door r.devreugd, 4 mei 2010.

1. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    En vergis je niet. De Nederlandse eigenaar van Magical leest ook mee en gaat dan onder de prijs van de ander zitten. Houdt ze ook nog iets aan over. Slim en geraffineerd. Haller Park voor je kind is 500 shilling of iets daaromtrent en hij zal het fantastisch vinden op de grote schildpadden te zitten en de giraffen te voeden.
    Ook de krokodillenfarm in Nyali vindt hij vast leuk en is qua afstand goed te doen vanaf Bamburi. En jij zult het fantastisch hebben in Dance Valley! En straks misschien ook in Cassaurina in Mwtapa of Tembo.

2. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat is nogal een verschil Wiebe, Ik vind de prijzen ook heel hoog hoor. Ik snap best dat ze er daar ook wat aan moeten verdienen maar 925,- euro voor 2 pers. ik reken jullie baby even niet mee hij of zij zal zich er over een paar jaar niks van herinneren. Nou ik geef eerlijk toe dat dit ook boven mijn budget is, tenslotte gaan wij meerdere keren per jaar op vakantie. nee ik ga ook daar boeken. natuurlijk gaan we op safarie, als we niks zouden doen kunnen we net zo goed naar spanje of zo gaan. Die 440,- dollar spreekt mij ook wel aan. alvast heel veel plezier met je voorbereidingen voor ons duurt het nog iets langer wij gaan 19 okt.
    Groetjes Alice

3. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0

Els, ik heb een beetje moeite met de manier waarop je insinuaties plaatst op dit forum.
    Eerder zei je dat je nooit met Magical op safari bent geweest en de mensen van Magical niet kent.

Het is waar dat veel safariburo’s bindingen hebben met buitenlandse investeerders.
    Deze is bijvoorbeeld Duits: http://www.gibransafaris.com/

Somak is een enorm bedrijf in handen van Indiers: http://www.somak.com/africa/kenya.php

Deze Nederlandstalige website van Julius is vast niet door een Keniaan gemaakt: http://www.julius-safaris.com/index2.cgi?lang=NL&page=1&subpage=&action=

Ik ken ook Franse, Italiaanse en mensen die hier hostels runnen.

Iedereen z’n favoriete stek en vrijheid om tripjes wel of niet te boeken, maar dat je anderen naar ‘beneden haalt’ zonder zelf ervaring te hebben met desbetreffend bedrijf of persoon, dat maakt verdacht welke binding individuen met Kaingu hebt bijvoorbeeld, of anderen die Smile Tours aanbevelen.
    Zo kun je iedereen verdacht maken, maar wat is het belang daarvan?

@ Wiebe,
    Mijn advies zou zijn, zeker als ouder zijnde, niet de nachtclubs Tembo en Cassaurina te bezoeken.
    Deze clubs zijn een poel van verderf vol prostituees en loverboys die jullie absoluut niet alleen zullen laten, en dan niet met de intentie om alleen gezellig een praatje te maken.

Persoonlijk vind ik het vreselijk om europese mannen/vrouwen op leeftijd met schaars geklede en verdacht jonge Keniaanse meisjes/jongetjes op elkaar om te zien hangen.

Ja, Kenia heeft ook een schaduwzijde en de confrontatie met het agressieve sekstoerisme is net als de armoede kunnen heel naar zijn om van dichtbij mee te maken.
    Ook heel schadelijk voor het land, waar je zelfs als gezin nog altijd ook heel goed vakantie kan houden.

Ieder beleeft Kenia op z’n eigen manier, maar houd er ook rekening mee dat niet iedereen met dezelfde reden naar Kenia gaat.

4. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Verblijf je in de meest luxueuze lodge, en ga je op safari in een landrover, dan zou zelfs 1000 euro nog redelijk kunnen zijn;)

5. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk zoals eerder gezegt, het ligt eraan met hoeveel pers, je de safari boekt.
    hoe meer, des te lager kunnen hun de safari aanbieden.
    is altijd meegenomen.
    en 1 dag safari is niet te doen,voordat je in tsavo bent heb je er al een halve dag opzitten.
    we moeten reeel blijven iedereen vecht om zijn boterham daar, en vooral in deze tijd dat de touristen komen, zouden wij ook doen.
    bij de 1 heb je een luxe bus,en de ander tja,je zult het zien.
    ga in onderhandeling wat je wilt geven, bij wie dan ook en maak voor jezelf de beslissing,wat goed voelt.

en causarina klopt wat kenya zegt, maar je kunt er ook zalig eten.
    en blijf stevig in je schoenen staan, als je er een avond naar toe wilt.
    ze hebben goede muziek,en reserveer een tafeltje, dan zullen ze je best met rust laten.
    en de loverboys,daar ben je zelf bij,asante sana.

6. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt Gea,
    In Cassaurina kun je ook overdag heerlijk eten.
    Maak je wat tijd dan kun je ook een rustig stuk strand uitkiezen om daar heerlijk vers gevangen vis te eten met locals, naar Haller park gaan, of een mooie mangrove tocht maken.

Kenia heeft veel te bieden voor iedere vakantieganger.

7. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen binding met Edward Kaingu behalve dat we een uitstekende verzorgde safari met hem hadden en hem als gids. Nadien vaker mensen met hem in contact gebracht en altijd tot tevredenheid. En dat gedoe met prijzen op die forums!!?? Het gaat toch ook om je eigen beleving en gevoel, ook met degene die met je meegaat op safari's. Vorig jaar een rotervaring gehad in Shanzu met een uitgeknepen prijs. Dat wens ik niemand toe.
    Cassaurina persoonlijk vind ik leuk, voor even, en die prostituees zie je overal in Kenia. Ook de beachboys brengen de mannelijke toerist er graag mee in contact.
    Zie hiervoor het rapport van Unicef, via
    http://www.unicef.org/infobycountry/kenya_37817.html.

8. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    precies ga naar casablanca een strandje waar de vis binnenkomt, de lokalen maken ze schoon en je kunt er lekker bbq.
    achter bora bora.
    de rastaas maken muziek erbij,daar kan niks tegenop.
    en ook zonder safari is kenia mooi en heeft veel te bieden, en dat heeft spanje niet.
    ja de zon zee en strand, ook dat heeft kenia volop.
    ga naar lamu, anders als safari, maar wat een belevenis.

9. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Casablanca strandje zit toch niet achter Bora Bora??

10. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zekers wel,achter het tankstation.
    even lopen,en wat is er niet achter.
    ik heb het lopende gedaan van bora bora naar casablanca tis wat, maar wel te doen.
    kom je langs de casava boertjes die daar staan te bakken.

11. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een berichtje gekregen van masha die bij smile tours werk.
    Voor wiebe 2 dagen 1 nacht naar saltlick vraag prijs 220.pp maar hij mag nog over de prijs onderhandelen.
    De kleine mag gratis mee.En ook als ze dat willen een halve dag Mombasa tour er bij gratis.Mag mij mailen t.florijn@chello.nl

12. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie prijs Lucy!

13. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    waar zijn we hier mee bezig,we kunnen er beter een reisburo van maken.
    handelen we nu voor ons eigen hachie, of voor de kenianen.
    ik kan ook prijzen gaan door geven,hier op de site dit is toch niet de bedoeling, ga elkaar prive mailen, en laten we ons bezig houden met info over kenia.............
    begint weer aardig op prikbord te lijken.

14. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    o ja voor wiebe, ik kan het wel regelen voor 200 hoor.
    tis een koehandel, en de kleine mag gratis mee.

15. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo
    wel erg grappig allemaal hoe dit verhaal
    tot stand komt, kijk eens waar het mee begon
    iemand ging eens sigaretten halen,
    en kwam thuis met een safari trip
    of was het een kleine koe (kalf)
    het kan allemaal gebeuren

het is KENYA

16. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het prive al aan Wiebe door gegeven maar ik wilden het jullie ook even laten weten.
    En als er iemand een safari verkoper is dan bij jij het Gea!!!!!
    Ik kreeg het idee dat jij denk dat lieg.
    Maar ik kan het Wiebe bevestigen.
    Gun die mensen een mooien prijs met het kind gratis en een mooien safari.En ook nog die halve dag mombasa tour gratis. Waar ze geen gebruik van hoeven te maken hoor.Elles

17. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik gun iedereen alles en het beste, maar wees nu eerlijk dit hoort hier niet thuis, vraag dan of ze je willen mailen.
    en ik safari verkopen wou dat ik het kon.
    ik probeer alleen te helpen zonodig, ik heb geen stichting of dergelijke, als iemand mij vraagt,kan ik alleen zeggen wat mijn ervaring is en die persoon met iemand in contakt brengen, maar je mag mij prive mailen hoor, spreken we het even uit.
    geabijk2005@hotmail.com lijkt me beter.
    en ik heb 4 verschillende safari gedaan, bij 4 verschillende, dus heel wat te vertellen.
    laten we gewoon zoals ik al zei, info geven over kenia,of over het pakje sigaretten van 40kns.

18. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Ellis of Lucy (mede-eigenaar Magical Safari's1). Als je googelt op jouw email adres kom je bij Lucy uit. Die een appartement bezit in Mwtapa (lucky bastard!) en goeie connecties heeft met Masha the beachboy in front of Bamburti Beach ( the lucky bastard!) en zo komen we bij de koe met het kalf uit Harrie.
    En safari's zijn safari's maar ze lijken tegenwoordig wel veel op de uitgemolken koe!!
    Ieder zijn deel..

19. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo els
    erg knap en scherp en netjes geformuleerd
    zoals men weleens zegt:
    de koe bij de horens pakken

Deel Deze Pagina