Rondreis kenia met kinderen (4 en 5 jaar oud)

Discussie in 'Kenia' gestart door nic_lam, 24 sep 2010.

1. nic_lam

nic_lam New Member

Lid geworden:
    24 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn van plan om in juli 2011 drie weken door Kenia te reizen (zelfstandig). We starten in Nairobi. Heeft iemand goede tips voor een rondreis wat goed te doen is met kids?

2. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    rijden jullie dan ook zelf?
    ik vind het een fantastisch land maar rijden zou ik daar echt niet durven.

qua leeftijd is fantastisch denk ik mijn zoon was pas 14 maanden maar ging ook goed 4 en 5 is natuurlijk helemaal gaaf die vinden het echt fantastisch.

als je op nairobi vliegt kan je het best naar de masai mara denk ik dat schijnt toch het allermooiste te zijn.

3. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Een paar dagen is leuk maar na 4 uurtjes in een auto beginnen jonge kinderen zich snel te vervelen. Ze kunnen achterblijven in lodges met kidsclubs die de kinderen bezig houden terwijl je op safari bent.
    Hele jonge kinderen worden niet overal toegelaten, informeer even waar je terecht kan.

4. nic_lam

nic_lam New Member

Lid geworden:
    24 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    We zijn niet van plan om zelf te gaan rijden. We hebben dit jaar door Thailand gereisd en dat ging prima. De max in een taxibusje was ongeveer 6 uur. Zijn safaris goed te regelen ter plekke? Hoe kun je het kaf onder het koren onderscheiden...?

5. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Op safari zit je bvb tussen Masai Mara en Nairobi al snel een uurtje of 5-6 op slechte wegdek te hobbelen.
    Daarna terug de bus in, je nog van alles zien in het park.

Sommige toerbedrijven rijden op 1 dag tussen Masai Mara en Nairobi, uurtje of 10 rijden en dan heb je die dag nog niets gezien.
    Dat wil je je kinderen echt niet aandoen.

Vraag om de afstanden .. blijf een nachtje langer op dezelfde plek om op adem te komen ipv de standaard route van lodge naar lodge.

Een zwembad voor de kids is ook leuk vermaak tijdens het warme middaguur.

6. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel .. tussen Masai Mara en Amboseli, dat is echt veel te lang.

7. Yvonne van den Braak

Lid geworden:
    17 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt ook van de kinderen af natuurlijk.
    Wij hebben 2 zoontjes, eentje van 5 en eentje van 2 en die vonden het heerlijk dat hobbelen in het busje. Zo leuk dat wij a.s. januari weer terug gaan.

8. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar ik laatst vernam (via dit forum??) is dat de weg naar Narok een stuk is verbeterd. Een paar jaar geleden was dit nog een crime.
    Yvonne wat leuk jouw verhaal. Vonden ze de dieren ook wel wat??

9. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt Els .. er wordt veel gedaan aan verbetering van de wegen, ook in de Masai Mara.

Naar mijn mening is een rit van Masai Mara naar Amboseli van 10 uren (exclusief evnt files in Nairobi) op een dag die zo'n 12 uren daglicht heeft veel te lang voor een gemiddeld kind van
    4 en 5 jaar oud.

Je rijdt bovendien veel mooie attracties gehaast voorbij..

Deel Deze Pagina