safari starten in tsavo oost of west?

Discussie in 'Kenia' gestart door m.ruhe, 9 feb 2011.

1. m.ruhe

m.ruhe New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi , hier ben ik weer even.
    Wij hebben besloten om de safari bij Monicas te boeken en zullen vandaag de aanbetaling doen.
    Even een vraag: bij het afzeggen van magical safaris kwamen deze met het advies om,net zoals bij hun trip, aan onze organisatie te vragen de safari te laten starten in tsavo west, dan ambosseli en eindigen met oost.
    Dit zou het maximale halen uit wat we konden zien in de parken? Ik heb het gevoel dat het niet uitmaakt, maar volgens haar kon tsavo west wel eens tegenvallen nadat je oost bezocht hebt? ook zeiden ze dat ze expres geen lunch doen op de terugweg in Voi Town om zo met de lunch weer terug te zijn in je hotel, dit ivm met drukte in de namiddag bij Mombasa, zodat je heel lang in de file terechtkomt.
    Hebben jullie ervaringen hiermee?

Alvast bedankt weer.

2. marriettevdvelde

marriettevdvelde New Member

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen Tsavo East gedaan, dus kan over de volgorde van parken geen zinnig woord zeggen. Maar wat betreft de lunch. Wij hebben na onze safari wel een lunch onderweg gekregen. Daarna stelde de chauffeur voor om nog een Masai-dorp langs het park te bezoeken. Dit hebben we gedaan. In het dorp aangekomen, bleek je hiervoor 1000 shilling p.p. te moeten betalen aan het hoofd van de stam, maar ja, dat hadden we er dan wel weer voor over. Daarna zijn wij terug gereden naar Mombasa, waar het inderdaad behoorlijk vast stond. Onze chauffeur keerde, nam wat kleine weggetjes en wist ons op een andere doorgaande weg richting ferry te brengen. Dus tja, het stond wel vast, maar veel last hebben wij er niet van gehad. Succes met kiezen!

3. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo visje
    vraag maar aan monica
    die kleine drukke goede vrouw

mij lijkt logisch oost-west-ambosseli
    in mombasa is het altijd druk maar de driver weet alle wegen geen probleem

hoeveel dagen ga je?
    en in welk hotel ga je verblijven?
    groet aan monica
    van: harrie van maria

4. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Van Amboseli naar Mombasa is een hele dag in de auto zitten.
    Tsavo West is heuvelachtig, ben er een keer twee dagen geweest en niet meer dan een nijlpaard en giraffe op afstand gezien.
    Valt west tegen, ga je snel naar Amboseli
    Tsavo oost is gegarandeerd dieren zien .. zit wat in.
    Lunch in Voi town .. zou het lekker in Mombasa lunchen .. Silverspoon tegenover het postkantoor of zo ..
    Naar Mombasa is maar 1 snelweg die via het industrieterein gaat, vanaf een uur of 4 altijd druk, behalve op zondag.
    Verblijf je aan de zuidkust is er een onverharde sluiproute maar dat duurt langer.

5. m.ruhe

m.ruhe New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi , bedankt voor de snelle reacties.
    Ik heb het Monica voorgelegd, het maakte haar niet uit, wat wij wilden was ok.
    Wij verblijven de eerste 9 nachten in Hotel Papillon Reef, dan 4 dagen safari en de laatste twee nachten waarschijnlijk in Southern Palms Beach resort, Monica zou kijken of ze dit voor ons kon boeken.
    Ik heb i.d.d al vaker gelezen dat west wat tegen kan vallen, dus dan kunnen we idd misschien sneller doorrijden naar ambosseli.
    Ik denk als we eindigen in oost dat ik na de ochtend drive direkt terug wil naar het hotel. eten we daar wel wat.
    harrie: ik zal de groeten overbrengen!
    Ik kom vast voor onze vakantie nog wel met wat vraagjes!
    groet

6. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    southern palms natuurlijk goed hotel om te relaxen de laatste dagen

maar dit is ook goed alleen wat kleinschaliger
    gelegen naast forty thieves strandrestaurant

http://www.waterlovers.it/lang-eng/home.html

7. m.ruhe

m.ruhe New Member

Lid geworden:
    1 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip, ziet er prachtig uit, maar ik denk dat de grotere zwembaden bij het andere hotel voor onze kinderen leuker is!

Deel Deze Pagina