Selfdrive safari: goede carhire gevraagd

Discussie in 'Kenia' gestart door akosterandre@gmail.com, 18 dec 2009.

1. akosterandre@gmail.com

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet een goede carhire in of rondom mombasa voor een selfdrive safari? Wij zijn van plan om een safari te organiseren voor ons tweeen in April en lopen tot nog toe vast bij het verkrijgen van een huurauto i.v.m. de verzekeringen. Het boeken van de lodges lukt vrij gemakkelijk via een safaribureau die dat voordeliger kan regelen dan wijzelf kunnen via internet. Andere tips over hoe onze selfdrive vanaf mombasa te organiseren zijn erg welkom.

2. J.vdzijden

J.vdzijden New Member

Lid geworden:
    23 jan 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij lopen tegen hetzelfde probleem aan. We zijn 2 jaar geleden met een 4x4 door Botswana getrokken. Dit zouden we dol graag ook in Kenia doen. Tot op heden nog geen goede autoverhuurder gevonden. Daarnaas vragen we ons af of het mogelijk is met de auto de parken in te gaan?

3. bodonna

bodonna New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ook ik ben benieuwd of iemand een tip heeft, met name voor roadtrip door afrikaZuid-afrika, mozambique, tanzania en kenia. Zuid afrka lukt het wel maar de andere landen? bvd

4. maaikeduyn

maaikeduyn New Member

Lid geworden:
    28 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie inmiddels al reacties ontvangen? Of zelf al kunnen ontdekken waar je goed een auto kan huren?
    Anouk, via welk safaribureau hebben jullie geboekt? Moetje alles van tevoren boeken?

5. rinique@live.be

rinique@live.be New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet zeker niet alles van tevoren boeken, lokaal boeken is vaak beter omdat je ziet wat je boekt en ook is het stukken goedkoper.

Ik heb goede ervaringen met http://glorykenya.com/contact.html

Groeten
    www.rinique.net

6. wim fabrie

wim fabrie New Member

Lid geworden:
    31 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer Glory Car Hire Zij hebben goede autos en goede tarieven Zij hebben een kantoor in mombassa en Diani Beach Gr Wim Fabrie

7. moko

moko New Member

Lid geworden:
    2 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij zijn ons ook aan het oriƫnteren voor een huurauto in Kenia. Ik denk dat Sunnycars prima en betaalbaar is. Wij hebben bij hen al verschillende keren een auto gehuurd in zuid afrika.

8. Guest1800

Guest1800 New Member

Lid geworden:
    14 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik een jeep heb gehuurd van Glory en in panne viel, hebben ze zelf 250 km gereden om me gratis te depaneren.

Veel beter kan de service niet zijn.....

9. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo
    Ik zie bij appart-hotel INDIANA in mombasa naast bamburi beach hotel. Altijd veel huur autos staan.Ook jeeps en busjes als je met wat meer mensen ben.

10. akosterandre@gmail.com

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, uiteindelijk zijn we niet met een huurauto op pad geweest maar met een gids. Last minute geboekt en blij toe achteraf want het verkeer in Kenia is niet hetzelfde als wat we in Zuid Afrika en Botswana gewend waren en zelfs niet in India. Wat betreft wildlife overtreft Kenia beide ZA, als Botswana bij verre. In het najaar gaan we weer op safari met dezelfde gids. Een tip als je op safari gaat in Afrika boek dan eerst een safari in een ander land anders kan het wel eens tegenvallen als je al in Kenia geweest bent.

11. rinique

rinique New Member

Lid geworden:
    22 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt er maar net aan WAAR in Zuid Afrika en/of Botswanan je geweest bent en met WAT in Kenya je verglijkt.

12. akosterandre@gmail.com

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet in het ziekenhuis in ieder geval Mwende en WAT is natuurlijk het verkeer. Onderweg veel spookrijders, gekantelde vrachtwagens en autoongelukken gezien. Ik neem aan dat Kenianen smorgens niet met iets meer dan een bloedneus hun kapotte auto in de berm van de weg parkeren om een lift van iemand te krijgen.

of bedoel je de wildlife?
    Vier maal ZA, de bloemenroute en Kruger wild tuin. Botswana het Central Kalahari Game Reserve, Okavango Delta, Moremi Game Reserve. In Kenia Tsavo, lake nakuru en Amboseli.

13. mireille melchers

mireille melchers New Member

Lid geworden:
    8 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me niet echt verstandig om bij Glory Car Hire een auto te huren, ze hebben niet eens ongelimiteerde km. Een aantal goede verhuurders zijn Arid adventures, Roversafari en roving rovers.

14. marriettevdvelde

marriettevdvelde New Member

Lid geworden:
    23 nov 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    Ik ben gisteren teruggekomen van 2 weken Diani, Kenia. Ik had een 2-daagse safari Tsava East geboekt via een kantoortje aan de weg. Dat is me zeer goed bevallen. Vooral ook, omdat de drivers onderling veel contact zochten met de radio over of ze bepaalde dieren, bijv. leeuwen en luipaarden al gezien hadden. Zodra eentje iets gespot had, werd dat op de radio doorgegeven en ging je in sneltreinvaart richting bijv. de leeuw, de buffels. Luipaard hebben we helaas niet gezien.
    Naast het vele radiocontact had onze driver ook zeker hele goede ogen, want terwijl hij met een behoorlijk gangetje reed, zag hij toch in de verte een eekhoorn zitten waar hij even voor stopte. (eekhoorn niet zo bijzonder, maar wel dat hij hem gezien had, terwijl hij reed)
    Ik raad dus aan om via zo'n kantoortje te boeken. Wij waren 160 euro kwijt voor 2 dagen met overnachting, lunch, avondeten, ontbijt in Voi Wildlife Lodge (over deze Lodge waren wij ook zeer tevreden) en nog een lunch op de terugweg. De driver heeft ons op de terugweg ook nog langs een Masai-village gebracht. Kostte 1000 shilling extra, maar wel erg leuk!

15. moko1966@hotmailcom.

Lid geworden:
    31 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Huur nooit geen auto bij Buget Rent a Car in Nairobi!! Wij hebben daar vreselijke ervaringen mee. Zelf Buget Rent a Car in Nederland heeft probren te bemiddelen, maar Budget Rent a Car in Nairobi heeft toen ook geen enkele reactie meer gegeven.

16. angelique hagens

angelique hagens New Member

Lid geworden:
    16 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wilt u in Kenya het wild life zien of lekker uitrusten op het strand in Mombasa, bent u nieuwsgierig hoe de Maasai leefd? en niet te vergeten de Kilimanjaro!!
    U heeft geen behoefte om in een grootgezelschap te reizen, maar niet het zelf moeten regelen van een huur auto en waar je eigenlijk allemaal naar toe kan!!

Kunt u vanaf nu particulier een auto huren met chauffeur.
    De auto is een Daihatsu terios 4x4, in een goede staat.

Voor meerder informatie en prijzen kunt u bellen of mailen naar:

Dickson Maitei +254712316080 dmaitei@yahoo.com
    Angelique Hagens +31655385410 angeliquehagens@hotmail.com

Deel Deze Pagina