tips Noord-Mombasa

Discussie in 'Kenia' gestart door Reintje, 27 feb 2007.

1. Reintje

Reintje New Member

Lid geworden:
    27 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Wij vertrekken eind maart voor een weekje nr een hotelletje aan de kust in Noord-Mombasa. Graag had ik toch wel iets actiefs gedaan daar (in die beperkte tijd)en vroeg me af of jullie goede tips hadden voor (liefst budgetvriendelijke) uitstapjes, safari-tochten, ....

Alvast hartelijk dank!

2. leoniesmeel

leoniesmeel New Member

Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hai,

Ik ben net terug uit Kenia en had ook een korte tijd om een indruk te krijgen van Kenia. Die krijg je beslist niet als je alleen in een hotel aan de kust blijft zitten. Van de 9 dagen dat ik in kenia was heb ik 3 dagen een safari gedaan naar Tsavo East en Taita Hills. Echt super gaaf. Ik heb ´t met 2 reisgenoten ter plaatse geregeld bij elephant trail safaris (www.elephanttrailsafaris.com). Het was erg goed. Met z´n 3-en in een 7 persoonsbusje en een eigen driver/guide. Ik had ´t niet willen missen. Verder moet je echt gaan snorkelen als je van de onderwaterwereld houdt. Het blijkt daar super mooi te zijn. Ik heb ´t zelf niet gedaan, maar alleen maar goede verhalen gehoord. Tip: laat je vooral niet bang maken dat het erg gevaarlijk is buiten het hek van ´t hotel. Als je op je hoede bent en gewoon geen rare dingen doet is er ontzettend veel te zien van het dagelijkse keniaanse leven in de directe omgeving van het hotel. Have fun!

3. Donn�

Donn� New Member

Lid geworden:
    7 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Aan de noord zeide van Mombasa ligt Haller park en Mamba village. Deze 2 zou je kunnen combineren met een bezoek aan de oude stad en fort jezus en zijn te boeken bij plaatselijk safari aanbieders. Verder zou je een bezoek kunnen overwegen aan Shimbahills. shimba Hills heeft dan wel niet zoveel wildlife maar je komt er wel de zeldzame sabelantilopen tegen en vele oliefanten. Breng dan ook gelijk een bezoek aan Mwaluganje Elephant Sanctuary wat naast Shimba hills ligt. Wij hebben daar ook overnacht in Travellers Mwaluganje Elephant Camp en gelunch op de terug weg in de boom lodge.
    Verder inderdaad gaan snorkelen!!

Wil je nog meer info dan hoor ik wel

Deel Deze Pagina