veilig

Discussie in 'Kenia' gestart door marieke__1984, 21 okt 2010.

1. marieke__1984

marieke__1984 New Member

Lid geworden:
    19 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Alvast bedankt voor jullie tips. Nu lees ik alleen op de site van het ministerie van buitenlandse zaken dat het daar niet veilig is. Berovingen, ontvoeringen en dat soort dingen. Uiteraard lopen wij daar niet 's avonds laat alleen over straat want dat doe je hier ook niet.
    Weet iemand hier iets meer over?

2. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar niet veilig is?? Zelf vind ik Mombasa Noord veilig genoeg. En savonds neem ik een bevriende boda boda rijder mee. Eentje met spierballen. Maar dat hoeft ook niet altijd. BuZa raadt alleen bepaalde gebieden af. Maar die discussie is kort geleden hier ook al gevoerd.

3. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Mombasa Zuid is me niet bekend hoor..En vaak bieden de hotels genoeg entertainment avonds.
    Hoef je niet perse weg.

4. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is dat meer in nairobi toch?
    kan me haast niet voorstellen dat het ook in mombasa zo erg is.

5. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het alleen op pad gaan naar mombasa werd ons ten zeerste afgeraden, en ik moet zeggen toen we er door heen reden was mij wel duidelijk waarom, nee ik zou niet zonder gids op pad gaan.

6. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je vreemd bent in Afrikaanse steden dan is het aan te raden en leerzaam om de eerste keer(en) een gids mee te nemen naar Mombasa stad.

Het dragen van sierraden en losjes rondlopen met dure cameras etc is niet echt aan te raden.

Vergeleken met andere steden in Afrika is Mombasa stad heel veilig te noemen. Nairobi is een ander verhaal, Nairobi is voor Kenianen ook een onveilige stad.

In de plaatsen aan de noord en zuidkust is het overdag best veilig om rond te lopen. De reisorganisaties vertellen natuurlijk dat je niet buiten je hotel moet komen uit angst je dan je trips buiten het hotel gaat boeken.

Zonde, want de hotels zijn van binnen dezelfe als die je overal ter wereld tegen komt.

Deel Deze Pagina