vraag over Tsavo N.P.

Discussie in 'Kenia' gestart door Post_flo, 12 aug 2010.

1. Post_flo

Post_flo New Member

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Na een paar jaar zelfstandig rondreizen te hebben gemaakt in diverse landen zouden we dit jaar even rustig aan doen en een weekje naar la palma gaan omdat we niet zoveel tijd hebben dit jaar.

Maarrr, nu is er een aanbieding van summum. 9 dagen mombasa en Tsavo N.P. voor 999,- euro. Het is wel een groepsreis, dat hebben wij nog nooit gedaan maar de prijs staat me erg aan.

Nu heb ik geen idee of Tsavo N.P. een mooi park is waarin je ook echt veel ziet. Ik ben alleen eerder in zuid afrika geweest dat vond ik muv het krugerpark (te druk), erg mooi.
    Een heel lang verhaal maar mijn vraag is eigenlijk zijn mombasa en Tsavo N.P. zelf de moeite waard om voor korte tijd naar Kenia te gaan?

Alvast bedankt!!

2. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich geen gekke aanbieding gezien de prijzen van de tickets momenteel en de prijzen die er worden gevraagd voor safari's. Kruger ken ik niet. Tsavo wel! Het is een prachtig park en je kunt er in principe alles zien. Zelf heb ik de neushoorn nog nooit kunnen zien maar andere groepen wel. Ja, Mombasa en Tsavo zijn echt de moeite waard om te gaan... Sorry, 1 x Canarisch eiland gedaan. Nooit weer!!
    Veel voorplezier gewenst voor Kenia!

3. Esaah

Esaah New Member

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Flo,

Hoe is de verdeling van de 9 dagen? Als het hoofdzakelijk in Mombasa is en maar 1 of 2 dagen naar Tsavo N.P., dan zou ik het NIET doen. Naar Kenia op safari gaan is fantastisch (ben al 5 keer geweest). Naar Kenia gaan om te zonnen/zwemmen is verschrikkelijk, dan kan je echt beter naar Spanje of Turkije gaan.
    Het klimaat aan de kust van Kenia is heet en vochtig met zeer veel (malaria) muggen en de oceaan is niet echt prettig om te zwemmen. De meeste mensen liggen de hele dag aan het zwembad en voor de rest zit je opgesloten in een hotelresort, waar je - om veiligheidsreden - niet uit kunt.

4. Post_flo

Post_flo New Member

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    de 1e dag is een reisdag, de 2e in mombasa, 3,4 en 5 ga je naar en zit je in het park en de 6e dag reis je weer naar mombasa waar je de 7e en 8e dag nog hebt. De 9e vlieg je terug. Is die verhouding redelijk?

en alvast bedankt voor de reacties!

5. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een hele mooie aanbieding.
    7 volle dagen Kenia is kort, maar 4 dagen safari en 3 dagen Mombasa voor 999,- zou ik niet laten lopen ;)

6. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    lees hier het programma
    en wat er eventueel extra bijkomt
    http://www.summum.nl/package.asp?packagecode=KEA0&dmPar=Kenia+Actiereis

http://www.summum.nl/packagedetails.asp?packagecode=KEA0&dmPar=Programma+voor+Kenia+Actiereis

7. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus ... 3 dagen safari en slapen in een kamp buiten het park, welke is onbekend. In totaal 1 hele dag in Tsavo west van deze 3 dagen.

Maaltijden moeten appart bijgekocht worden.

Welke strandhotel is onbekend, net als de lodges.
    Hmmm, toch niet zo'n goede aanbieding als het lijkt.

8. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij kun je echt voor die prijs ook elders boeken, ik begrijp dat alle kosten entree eten etc. bij deze reis er nog bijkomen.
    Wij zitten 16 dagen in Bamburi Beach all in. voor 1980,- met ons 2en idd komen de excursies er nog bij maar als ik jullie aanbieding lees komt er bij jullie ook nogal wat bij.

9. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    nee lijkt mij ook niet, en buiten het park is ook vreemd.
    hoorde wel dat er veel overboekingen zijn op dit moment.
    en dan maar proberen je geld terug te krijgen wat een drama is.

10. Esaah

Esaah New Member

Lid geworden:
    12 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Flo,

Op zich is de verdeling van de dagen safari/strand niet slecht. Maar voor de zogenaamde actieprijs moet je het echt niet doen, want hier komt echt nog heel veel bij.
    Onze zoon is vorig jaar met Summum in Tanzania geweest en de reis was erg "uitgekleed". Wij waren dit jaar met een eigen chauffeur/gids in zelf gekozen lodges met eten en parkentrees erbij en waren onder de streep niet duurder uit. Er is ook gigantisch verschil in de lodges en tented camps, vooral in Tsavo, omdat er veel dagjesmensen vanuit Mombasa naartoe komen.
    Als je er serieus aan denkt om dit te boeken, zou ik in elk geval bij Summum even de naam van de lodge/camp opvragen en daar dan op internet naar zoeken.
    Succes.

11. Post_flo

Post_flo New Member

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties! Voor de maaltijden komt er 120,- p.p bij en de entree voor het park zit er wel bij in. Al met al komt je op ong 1370,- los van souveniers en losse drankjes maar dat is bij iedere reis.

Maar vooral dat de safari net niet is wat het lijkt (en daarvoor gaan we toch echt heen) laten we hem toch maar even voorbij gaan!

Bedankt voor de reacties!

Floor

12. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, kijk ook nog even bij Kras vakanties o.i.d.
    ze hebben nu ook Severin hotel voor 699 euro, 9 dagen all in. En het zwemmen voor de kust gaat best! Kom op zeg, de Noordzee is ook weleens niet zo leuk in kwallentijd. Genoeg te doen, snorkelen, de dhow, waar Kenya eens over schreef.
    Wil je nog eens schrijven waar je dit boekte? Met die bbq?. Lijkt me super en een tochtje waard.

13. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie aanbieding Els, 699 euro en half pension. Twee weken kost 849 euro.
    http://www.kras.nl/vakantie/kenia/reis-31255/zonvakantie-kenia-hotel-severin-sea-lodge
    Ook bij deze aanbieding komen nog wel wat extra kosten.

Tel daar een safari bij op (lokaal safariburo) dan kun je voor 1000 euro een hele mooie vakantie tegemoet zien.

De dhow en bbq was me aangeboden door vrienden.
    Je weet vast wel waar costum beach ligt in Mtwapa?
    Vraag daar naar ene Kaka en Marie, ze wonen daar vlakbij.
    Zij zijn eigenaar van de dhow maar ze doen niet alle dagen dhowtripjes.

14. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Costum beach is mij niet bekend. Hoe kom je er?
    Het lijkt me te gek zo een tripje.
    Tweede week van mijn vakantie is tripjestijd.
    Eerste week luieren, derde week afscheid nemen.

15. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem de weg van het postkantoor, en dan alsmaar rechtdoor tot je bij het strand komt.

Je kunt een (motor) taxi nemen van de weg naar het mangrove strandje.
    Het staat lokaal bekend als Costom Beach.

Nee, er staan geen hotels daar maar wel een lokale beachbar (cobacabana(?) waar ze ook vis grillen.

Daar ligt die dhow en de eigenaar woont in het bos onderweg daar naartoe.

16. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    cobacabana waar ik ook over schreef, kun je lekker vis eten.
    en daar kun je lekker zwemmen.
    lekker rustig,en de dames op de rotsen zitten vis schoon te maken.
    els is bij hibiscus rechts en dan rechtdoor.
    leuke wandeling.

17. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat moet dan de weg zijn die langs Hibiskus Lodge loopt en dan tot het strand. Ik vind het!

18. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes, daar is het!
    Rond een uur of 4 komen de vissers van het strand met verse vis .. dat kunnen ze daar voor je op de gril gooien.
    Ene Tusker erbij en van de zonsondergeng genieten.
    Mooier kan het leven niet zijn..

19. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Onderweg kom je langs een hele lange witte muur, vlakbij de ruines die daar in het bos liggen.

Daar woont de eigenaar van die dhow ;)

20. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Sawa, Kaka en Marie. Ik kom eraan.

Deel Deze Pagina