welke plaats is beter?

Discussie in 'Dominicaanse Republiek' gestart door michelleeckhardt58, 10 dec 2007.

1. michelleeckhardt58

michelleeckhardt58 New Member

Lid geworden:
    10 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik heb een vraagje. ik ben afgelopen jaar (in Juni) naar Riu Mambo geweest in puerto plata. dat was echt helemaal super. nu ga ik volgend jaar met een paar vrienden (5 jongens) ook naar de DR toe. ik zou graag terug willen naar Riu mambo maar wil ook wel wat anders.. ik heb gekeken naar Caberette of Samana. weet iemand of dit ook leuk/mooi is.. er is iemand bij die van dingen bezoeken houd en lekker actief bezig is.. wat kunnnen wij dan beter doen.. Puerto plata of Caberette/Samana? alvast bedankt! groetjes Shelley

2. Ahlia

Ahlia New Member

Lid geworden:
    1 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Samana is te gek!!
    Een stuk rustiger dan Puerto Plata en Cabarete.
    Het ligt dus een stuk meer afgelegen dan de hotels in POP.
    Ik vind zelf Samana veel mooier!!

Succes met boeken!!

3. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Samana vind ik ook heel super en mooi, maar ik vind het echt een plaatsje voor een relax vakantie net als Punta Cana. Puerto Plata en cabarette zijn meer plaatsen waar het uitgaans leven bruiserder is. En als ik jouw verhaal zo lees over 5 jongens, dan denk ik Cabarette of Puerto Plata.

4. Ahlia

Ahlia New Member

Lid geworden:
    1 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar moet ik Missy inderdaad gelijk in geven!
    Het is daar wel een relax vakantie, maar het is een heel mooi gebied daar. Je kan er veel mooie dingen zien.
    En in Cabarete kan je inderdaad lekker uitgaan.

5. budie_minou

budie_minou New Member

Lid geworden:
    21 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi shelley,

Ik ben zelf al heel wat keren in dominicaanse republiek geweest en heb de 1e jaren in playa dorada doorgebracht. Leuke hotels en ook wel wat gelegenheden om uit te gaan..Maar je blijft dan wel op de resorts en zo kom je eigenlijk niet veel verder dan alleen maar toeristen kijken...

Sosua is dan tog al wel wat beter.zijn ook goede hotels, en het uitgaansleven is iets meer levendiger je hebt er ook leuke barretjes en restaurantjes..

Cabarete is een hardstikke leuke plek met leuke barretjes en restaurantjes aan het strand.. Het leven op het strand is levendig. Kite(surfen) is hier nummer 1..en er wordt ook veel standvolleybal gespeeld leuk om te zien, maar nog leuker om te doen..

Veel jonge mensen bezoeken deze plaats..

s"avonds kun je heerlijk relaxt op het strand zitten bij een van de barretjes/restaurantjes om daar gezellig met andere jongelui aan de babbel te raken... Denk echt dat dit een aanrader is voor jullie.
    Misschien ook een tip.....

je kunt ook in cabarete voor all inclusive hotels gaan, maar er zijn ook gezellige kleine hotelletjes met alleen ontbijt midden in het centrum..Echt ook een aanrader..

Zo kom je in ieder geval nog eens verder dan alleen maar het zwembad van het hotel.. Eten is niet overdreven duur en de drankjes vallen ook nog mee.. Maar ik kan natuurlijk niet in een andermans wallet kijken, maar ik wil je er alleen maar op wijzen dat ook in de dominicaanse republiek meer is dan alleen maar all in en dat het heel goed te doen is.

Heel veel sukses met het maken van een beslissing.

P.S. in alle plaatsen zijn er excursies te boeken.
    groetjes linda

6. j. borgers

j. borgers New Member

Lid geworden:
    10 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi
    Ieder gebied heeft zijn charme hier, maar wij hebben gekozen voor Sosua om naar toe te emigreren afgelopen 5 november, omdat wat ons betreft het daar het leukste is, omdat je veel verschillende dingen kunt zien en doen. De natuur is in deze omgeving prachtig, ook het achterland is geweldig en een aanrader voor mensen die van natuur houden of gek zijn op watersport. Punta Cana is ook leuk, maar buiten de resorts is er niet veel te doen al zijn de stranden daar geweldig!
    Rond Sosua en Cabarete is veel te vinden op zowel uitgaans gebied en alle andere dingen die je maar kunt bedenken. Het is er heerlijk om op uit te trekken en de indrukken op je in te laten werken. Wij zelf hebben hier een excursiebedrijf aan de noordkust voor mensen va Playa Dorada tot Rio San Juan (www.wdtours.info) en hebben alleen maar tevreden klanten gehad tot nu toe!
    Maar je kunt ook andere dingen verkiezen zoals zwemmen met Dolfijnen, waterparken etc. Te veel om op te noemen!!
    Voor wat betreft hotels of appartementen, die zijn er voor ieders portomonnee te vinden en je hoeft hier echt niet in een resort te gaan zitten, boek iets met bv ontbijt en trek er op uit, zoveel leuke goedkope eetttentjes te vinden!!!
    Er is echt voor ieder wat wils,
    groetjes
    Jeannette
    WDtours

7. la cari

la cari New Member

Lid geworden:
    12 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hi shelley
    las terrenas samana is echt geweldig.ga eens langs
    playa bonita,playa punta popi,playa coson.cascada el limon. playa moron.

dominicana cari

8. bertvanschip

bertvanschip New Member

Lid geworden:
    19 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen
    vorige week terug gekomen uit sosua bay.
    Een goede plaats voor jongeren om ongedwongen uit te gaan . buiten hotel (waar je niets te kort komt)voldoende leuke barretjes en eet tentjes.
    safari tocht naar de binnen landen is een aanrader maar ook bv ocean world waar je met dolfijnen en zeehonden kunt zwemmen.

9. wdtours

wdtours New Member

Lid geworden:
    15 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Sosua bay is inderdaad een prima plek om te zitten, daar krijgen we ook regelmatig klanten van op bezoek die met onze tour meegaan (zie www.wdtours.info) en de mensen zijn allen zeer tevreden over dit hotel en deze plaats!!
    Maar er is zoveel moois te vinden, kijk wat het beste bij je aansluit en geniet!!
    Groetjes
    Jeannette

WDtours

10. wdtours

wdtours New Member

Lid geworden:
    15 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Sosua bay is inderdaad een prima plek om te zitten, daar krijgen we ook regelmatig klanten van op bezoek die met onze tour meegaan (zie www.wdtours.info) en de mensen zijn allen zeer tevreden over dit hotel en deze plaats!!
    Maar er is zoveel moois te vinden, kijk wat het beste bij je aansluit en geniet!!
    Groetjes
    Jeannette

WDtours

11. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha ha Jeannette wat het jij met berichtjes om deze twee keer te posten. Op een nader forum ook al.
    Wordt toch geen gewoonte he ;-)

12. j. borgers

j. borgers New Member

Lid geworden:
    10 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hihi,
    We doen er alles aan om onze opstart zo goed mogelijk te laten verlopen!!!
    Groetjes
    Jeannette
    www.wdtours.info

13. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat lukt al aardig ik hoor alleen positiefe reacties. En de site...Het ziet er erg leuk uit, ook de locatie.
    Als we ooit nog eens naar het noorden gaan. Dan hoor je van ons, dan gaan we zeker een keer met jullie mee.;-)

14. j. borgers

j. borgers New Member

Lid geworden:
    10 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Missy,

Hartstikke bedankt voor het compliment meid enne jullie zijn van harte welkom hoor!!!
    Greeetzz
    Jeannette
    www.wdtours.info

15. angelien

angelien New Member

Lid geworden:
    20 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo jeanette

Buiten de hotels van punta cana valt genoeg te beleven alleen moet je weten waar dat is.
    Er zijn buiten de hotels ook verschillende disco's en disco's in aanbouw.
    Dus punta cana is niet alleen een strand vakantie.

groetjes angelien

16. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt wat je zegt, alleen is dat met de taxi te doen, hangt er ook vanaf in welk hotel je zit. Maar om 's avonds lopend naar een disco te gaan is echt af te raden in Punta Cana. De wegen zijn niet verlicht,er zijn geen voetpaden. De bedragen voor een taxi liggen dan gemiddeld rond de tien dollar. Dus dat is twintig dollar per avond.

17. angelien

angelien New Member

Lid geworden:
    20 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo misssy

Dat klopt gedeeltelijk wat je zegt maar er zijn ook disco's die vervoer vanaf het hotel er bij in hebben zitten
    Je betaalt dan een vaste prijs voor de hele avond inclusief vervoer.
    En daar komen er volgend jaar nog een paar bij die op deze wijze werken.
    Je kan dan de hele avond genieten voor een vaste prijs.

groetjes angelien

18. mirjamdewolf@hetnet.nl

Lid geworden:
    7 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, maar dat is dan exclusief drank. De prijs die jij noemt is dus entree en vervoer?

19. Valentino_JV

Valentino_JV New Member

Lid geworden:
    3 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben al enige tijd aan het googlen naar een overzicht van alle clubs en bardancings in sosua, cabarette en omgeving (en eventueel ook santa domingo waar we een weekend heen willen).

Hier zou ik erg blij mee zijn (helemaal als er locatie, soort muziek en soort publiek becshreven staat). Naast bachata, merengue en salsa, houden we ook van reggeaton, hip-hop/r&b, house

Wellicht heeft iemand tips? Ik ga namelijk 20 januari met 2 maten naar Casa Marina en we willen ook vrijwel elke avond/nacht uit.

THNX!
    Val.

Deel Deze Pagina