Wie gaat er ook in september naar Bamburi beach hotel?

Discussie in 'Kenia' gestart door Wiebe_20, 14 jul 2010.

1. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wel grappig als je weet met wie je gaat..

als er maar geen russen zijn.. haha

nog 7,5 week

2. gerard1808

gerard1808 New Member

Lid geworden:
    27 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    wij gaan 19 okt. naar Bamburi Beach. en wat betreft die russen ach het zal wel meevallen. vorige week teruggekomen uit Sharm el Sheik en ook daar waren Russen maar geen noemens waardig hinder van gehad hoor. Tja natuurlijk kan er wel 1 tussen zitten die mss wat anders is maar gewoon niet opletten.veel plezier daar in Bamburi beach, wij kijken er ook naar uit.

3. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    russen, neeeeeeee duitsers en engelsen, koffers vol.

4. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    o ja, en 4 kamelen.

5. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    OP HET STRAND!! Bamburi is prima! Lekker centraal en voor elk wat wils. Vergeet vooral het steegje-straatje achter Kenya Bay hotel niet.
    Jerry, de Rastaman met lekkere afrikaanse koffie en goede babbel. Julia met minisupermarktje en Sabrina-Natascha voor de massage en of pedicure.
    En allemaal met de groeten van mij )en nee, ik krijg geen provisie of korting...Enjoy!!

6. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi alice

wij hebben toevallig volgend jaar (februari 2011) alvast de tweede vakantie geboekt ook toevallig naar sharm el sheikh.

Ik weet het van de russen maar ja weekje in de zon liggen meer doe ik daar niet.

Maar heb echt zin in Kenia!

7. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Wiebe
    Ik ben verleden week terug gekomen uit Mombasa was daar voor 2 maanden.
    Voor dat ik weg ging ben ik nog even BBH in gelopen. Ze zijn een paar weken dicht geweest omdat ze gngen renoveren althans een nieuwe vloer in de dining room en e lekkage die ze gehad hebben door dat er zoveel regen is gevallen in mei en juni.
    Ik ga 26 september terug en blijf dan voor 6 maanden.
    Ik had je al eens een keer eerder laten weten dat BBH een gezellig hotel is.
    Weet zeker dat je een fijne vakantie te gemoet gaat.
    MvG Elles

8. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi hoi ben ik weer

els of elles weet dit vast wel (als routiniers)

kan je het beste euro's meenemen naar kenia of dollars? of shiliings?

9. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt gewoon euros meenemen Wiebe, en pinnen in Kenia lukt meestal ook wel.

Het is zonde om shillingen vanuit Nederland mee te nemen, de koers is hier veel gunstiger.

10. Wiebe_20

Wiebe_20 New Member

Lid geworden:
    7 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ok thanks

heb wel al wat gewisseld voor de eerste 2 dagen dan doe ik de rest daar thanks

11. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Verstandig om in ieder geval iets achter de hand te hebben de eertse dagen.

Hotels geven vaak een slechte koers, ook het wisselkantoortje op de luchthaven.
    Voor euros wisselen, bij banken moet je lang wachten, de beste koers vind je bij de kleine wisselkantoortjes.

Daar kun je een klein beetje onderhandelen over de koers.

Behalve pinnen, zou ik wel een bedrag aan contante (euros) meenemen voor het geval de pinautomaat storing heeft, electriciteit uit valt o.i.d.

12. hans_offerreins

hans_offerreins New Member

Lid geworden:
    16 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan 10 aug naar bamburi beach.
    We willen een 4 daags safari doen tvaso en amboseelli.Beter daar bieken bij beachboys of alvast in nederland.En weet iemand als je het daar boekt wat het kost.We hebben er zin in.

13. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt eraan met hoeveel je boekt, of reist.
    ga je met zijn tweeen vragen ze meer en valt het onder prive safari.
    en de boys verschillen nogal van prijzen.
    dus moeilijk te zeggen van hieruit nu.
    het verschilt ook met seisoen.
    gewoon informeren ter plekke.

14. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Wilma
    Als je 3 dagen en 2 nachten naar Tsavo Amboseli gaat dan vragen ze 325.00 euro.
    Maar je moet afdingen naar 275.00.
    Hou je aan die prijs vast!!!
    Ga je 4 dagen en 3 nachten dan kost het meer.
    Maar het ligt er ook aan of je in een lodge logeerd of in een tent.
    Tent is ook meer safari gevoel en heel luxe.
    het is waar je voor kiest.
    Je kan met die beach boys alle kanten op en er is altijd plaats.
    Goed onder handelen met ze!!
    Soms kun je mensen vinden in het hotel en dan ga je met meer mensen dan is het goedkoper.
    Als je naar BBH gaat en je boek bij Smile tours dan geven ze je een halve dag Mombasa tour er gratis bij.
    MVG Elles

15. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Elles,
    Ik betwijvel of je momenteel voor 275 naar Tsavo en Amboseli op safari kan nu het hoogseizoen is, en de parkentrees eind vorig jaar weer omhoog zijn gegaan.

In ieder geval niet als prive safari, zoals Gea al zegt, met z'n tweeen is duurder dan in een groep.
    Aan ieder natuurlijk de keus, maar de meerprijs voor een privesafari is het overwegen waard.

Geen Russen, Duitsers of Engelsen die drie dagen lang op je lip zitten, je hebt een gids die tijd voor je heeft om je alles rustig uit te leggen wat je ziet.

Heb je een bepaalde interesse, vogels bijvoorbeeld of wil je als gezin samen weg, dan zou een privesafari voor iets meer geld echt meerwaarde hebben.

En over afdingen.. je kunt stug op een bepaald bedrag gaan staan, maar bedenk je dat die beachboy ook moet leven, z'n vergunning betalen, en soms ook smeergeld aan de toeristenpolitie.

Sommige van die beachboys hebben een afgronde opleiding in toerisme, niet goedkoop hoor, in Kenia.

Leven en laten leven, gun ze ook iets.

16. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    275 ja kan, met 8 man in een busje crossen maar.
    tja en dan in een lodge, welke de goedkoopste.
    je kunt ook 350 betalen met 4 pers lekker comfortabel allemaal aan een raamkant, 3 dagen 1 nacht in een lodge, en 1 nacht luxe tent.
    en een hele dag mombasa tour erbij.
    airco in de bus en zo kan ik doorgaan hoor.
    je kunt kiezen net als in het vliegtuig, economie, of bisnisclass.
    en ja geef die boys wat,en ding niet op 25 euro af, dan heb je alles wat jij je wensen kunt.

17. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las laatst op wereldwijzer dat iemand met een groep van 14 man in een busje zat, daar zit je dan met je nieuwe camera, goedkoop is duurkoop.

Zonde, van dat mooie strand en all-inclusive hotel, die zijn een stuk goedkoper.... aan de middenlandse zee.

18. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    maar kenya dat is het ergste nog niet,je mag gaan staan in die busjes, jawel op de banken met zoveel man.
    ik heb het meegemaakt, 10 pers...en ja met russen en fransen laat dat nu net niet een taal zijn wat ik spreek, jaja 3 dagen lang.
    en goedkoop nee was 7 jaar geleden en heb 350 euro toen betaald.
    we zijn nu wijzer,en ik geef liever wat meer en met 4 pers of 6 dat is mooi.

19. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    "voor de mensen die links van de bus zitten, U ziet een troep leeuwen zich vergrijpen aan een buffel, en voor de mensen die rechts zitten, eeh, sorry, maar over een uurtje rijden we weer verder hoor"

Dat wil je toch niet?
    Met zes pers. heeft iedereen nog een raamplaats, en plek in het open dak (indien aanwezig).

20. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik kom nu 9 jaar in kenia,zoveel elende met de safari gehoord, en ook mooie, ik heb een pracht prive safari gehad, nairobi erbij enz....laten ze zich niet vergapen op het goedkoopste, doen we hier ook niet, betalen we ook 37.50 om even de flippers te zien.
    patatje erbij drinken, 1 dag hier is al een halve safari daar.
    maar goed,ieder zijn eigen.
    wie is er wel eens naar de mangrove geweest, krokodillen spotten, rusten op een parelwitte zandbank, heerlijk krab eten, bij de lokalen?????? wie o wie.

Deel Deze Pagina