Wie gaat er ook in september naar Bamburi beach hotel?

Discussie in 'Kenia' gestart door Wiebe_20, 14 jul 2010.

1. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Wiebe
    Laat je niet gek maken door al die berichten.
    je ben daar met een klein kindje die moet je niet 3 dagen op safari nemen het is veel te vemoeiend
    Ik weet dat je 1 dag naar tsavo kunt gaan ook.
    Met 14 mensen in een safari bus laat mij niet lachen.
    ik zit wel met 14 mensen in de matatu en dat is krap.
    Doe gewoon je ding op het strand rust eerst wat uit in je hotel met die kleine en ga dan pas op safari pole pole.
    Groetjes Elles

2. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Wiebe
    Laat je niet gek maken door al die berichten
    Je bent daar met een klein kind.Rust eerst even een paar dagen uit met die kleine en ga dan een dag naar tsavo east.Met 14 mensen in een safari bus geloof het niet ik woon daar ik zit in de (matatu}openbaar vervoer met 14 mensen in een klein busje.
    Maak je geen zorgen of er plaats is in augustus want het is niet druk met touristen om die tijd!!! Groetjes Elles

3. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ""Maar van tevoren zeiden ze maximaal 9 per busje; in praktijk zaten we soms met 14 in busje...""

Bekijk de draad maar eens op wereldwijzer...
    http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=95203

Het gebeurt echt, en als je de laagste prijs noemt die je zou kunnen betalen voor een safari... kun je ook de laagste service verwachten... Waar werkt dat niet zo?

Ding niet teveel af... dan zul je verbaasd zijn wat je ervoor terug krijgt..

Leven en laten leven...

4. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    we maken niemand de kop gek, het is juist van onze kant een waarschuwing, omdat we het hebben meegemaakt, en de safaribusjes zijn niet zo als een matatu.
    wij moesten met 5 man op de achterbank in de safaribus.
    ik schrijf ook positief,maar de feiten liggen er nu eenmaal.

5. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp niet dat jullie dat accepteren.
    Als je op safari gaat en je betaald een deposite aab de beachboy. Dan betaal je bij vertrek de rest aals je in de safari bus stapt.Als hij je er in zet met zoveel mensen dan moet je zeggen sorry geef mijn geld maar terug ik ga niet mee.
    Je moet eens kijken hoe snel hij het gaat veranderen en contact opgaat nemen met het kantoor van Smile tours and travel.
    Je moet het gewoon niet pikken !!!!!
    Normaal ga je met 6 mensen en niet meer!!!
    Ik heb al heel vaak mijn lesje geleerd in Kenia en niet alleen met safaries.
    Maar al met al toch een fijne vakantie en ook een mooien safari.
    Groeten Elles

6. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi Elles,
    Ik snap niet dat zulke safaris aangeboden worden en vindt dat 6 personen, liever 4 het maximum is.

Stel nu dat je betaaling doet bij vertrek, en onderweg rijdt je lang het volgende hotel voor de volgende groep…. Russen, wat doe je dan?
    Smiletours maakt gebruik van beachboys, maar een beachboy mag ook een ander kantoor gebruiken binnen zijn associatie, welke is dat?

Prijsverschillen krijg je omdat verschillende beachboys verschillende kantoren gebruiken, die door de overkoepelende associatie toeristen samen in 1 auto zet, om zo de winst onderling te verdelen.

Vandaar klein advies: controleer of zijn vergunning om te verkopen in orde zijn, laat je meenemen naar het safarikantoor alwaar je een aanbetaling doet en duidelijke afspraken maakt, vraag om een bonnetje (waar ook het telefoonnummer van het kantoor op staat).

De beachboys hebben geen gemakkelijk leven, ze werken met zeer kleine commissies en hoge kosten. De onderlinge competitie is heel hoog. Reken maar dat hij linksom of rechtsom een kleine winst zal moeten maken, en terecht natuurlijk!!

De eerste inzet van de beachboy zal een dure privé safari zijn, en hoe meer je afdingt, hoe harder hij z’n best zal doen om te zorgen dat er iets van de onderlinge kostendeling voor hem over blijft.

Voor niets gaat de zon op, gun hem ook iets!
    Safari njema

7. elles

elles New Member

Lid geworden:
    5 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Kenya
    Ik geloof dat je er niets van begrijp.
    Er zijn heel veel verschilende boekings kantoren waar je een safarie bij kan boeken .maar als je in BBH logeerd dan staan ze daar van smile tours en die gaan echt geen klanten ergens anders onder brengen.Die houden de commisie echt voor hun zelf.Dat ze onderling wel eens commisie delen dat is normaal want dan hebben 2 beachboys wat verdient die dag maar daar hebben wij niets mee te maken dat zoeken ze onderling maar uit.
    Inderdaad het leven is hard aan de beach. Maar als je in de villige woont dan hebben mensen daar geen hoge hoed op van de beachboys.
    Want het is op tv en in de kranten dat naast de safari die ze verkopen ook met ouderen vrouwen langs de beach wandelen dat is niet uit liefde maar het gaat om de portomaine.
    De ouderen beachboys leren de jongeren hoe je dat moet doen vriendelijk zijn en dan zie je dat ze de tasje dragen daar begint het mee.
    Ik zit ook aan het strand bij Jamas en ik zie het dagelijks gebeuren.
    dus dat is dan ook een extra bij verdienste.
    Als je niet uit kijk dan nemen ze je in de maling waar je bij staat.

8. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Elles, het zou kunnen dat smiletours de toeristen van BBH-strand via de beachboys krijgt. Dan ben ik fout geïnformeerd door een beachboy die ik ken. Ik weet dat er beachboys zijn, die boeken waar ze de beste deals kunnen krijgen, en soms zelf safaris gaan organiseren.

Ze (moeten) inderdaad alles doen om te overleven en een (naieve?) oudere blanke dame vergezellen tijdens haar solo-vakantie in Kenia is daarvoor de makkelijkste en vorstelijke bijverdienste. Veel beter dan safaris verkopen.

Maar ja, ook de beachboys moeten hun gezin, vrouw en kinderen onderhouden, die in de village of in het binnenland wonen, of ze hebben geld nodig, want zonder geld geen bruischat, zonder bruidschat geen (Keniaanse) vrouw en geen kinderen. Geen kinderen hebben is schande voor de familie, kinderen zijn heel belangrijk in de cultuur. Triest hè!

Seks is een geaccepteerde vorm van werk geworden, hoewel, vrouwen met blanke mannen eerder als prostituee worden bestempeld en mannen met blanke vrouwen zijn gewoon ‘aan het werk’.

Heb je ooit wel eens een beachgirl gezien die safaris verkoopt op het Keniastrand?
    Ik ken er niet eentje, het is een keiharde mannenwereld met duidelijke rangorde, waar ook emancipatie ver achter is gebleven vergeleken met de rest van Kenia. Vrouw en Kinderen zitten thuis, en als je het ze vraagt, zijn ze allemaal vrijgezel.

De Keniaanse overheid wil de beachboys van het strand halen omdat er steeds meer kritiek komt vanuit de toeristenbranche van overlast en hun werkwijzen.
    Er zijn er, die het voor de rest verpesten.

Ze doen zich voor als een ander en terwijl ze de toeristenpolitie omkopen, hebben ze helemaal geen vergunning om safaris te verkopen, met alle gevolgen van dien:
    http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294210-i9512-k3094475-BEACH_BOYS_are_rip_offs_beware-Mombasa.html

Vandaar mijn goed bedoelde adviezen, in geval je op het strand boekt ;>)

9. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ken een keniaanse vrouw ze staat voor sun and sand, haar man is overleden en de vergunning is doorgegaan op haar naam.
    en wij vertrokken ook met 3 pers. in de bus en op de ontmoetingsplek zeiden ze dar er even een paar bij ingingen,voor tijdelijk maar helaas, al de bussen zaten nokvol stap je dan uit,denk het niet, toen zouden ze overgeplaats worden na het diner enz....ze konden niet want alles zat vol.
    mooi voor hun goede bisnis,voor ons niet.

asante sana

10. bodonna

bodonna New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben ook bij smile tours geboekt afgelopen zomer en kregen er 2 mensen bij in de bus nadat we al 30 min aan het rijden waren. We hadden met ons 5'en om een bus voor ons alleen gevraagd. Helaas this is afirca zei de chauffeur. Ik niet meer

11. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    helaas
    bij een verkeerd buro geboekt
    als ik afspreek weet ik wie er mee gaat
    en afspraak is afspraak bij een goed buro

als je met de matatu gaat dan kan je van
    alles verwachten maar dat weet je vantevoren

12. bodonna

bodonna New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi harrie , geboekt bij smile tours, en beachboy had een legitimatie bij zich, het hele strand stond vol met beachboys die voor smile tours werken. Later nog geklaagd maar volgens verkoper geen garantie gegeven voor 5 in de bus. Zijn woord tegen ons. ach ja eigen schuld had ik maar wijzer moeten zijn.

13. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    al geven ze ook garantie,dat wil niet zeggen dat er nog niet even een paar bij in stappen.
    wat doe je dan op dat moment, ook die mensen die instappen zijn er niet blij mee.
    er wat van maken is de beste optie,en als je terug bent kun je klagen, maar dan halen ze allemaal hun schouders op.
    en voor bb staan er nu een hele horde hoorde ik,handen vol folders krijg je, en ze worden steeds goedkoper.
    als dat maar goed gaat????

14. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet met je eens.
    Afspraak is afspraak Jean en je doet er op zo'n moment helemaal niets aan, ja het beste ervan maken natuurlijk.

De winnaar is de beachboy.
    De chauffeur zit met ontevreden klanten opgezadeld, het stel dat met jullie mee was ook, wellicht zouden zij liever alleen op safari zijn gegaan?

Waar denk je waar prijsverschillen van safaris vandaan komen?
    Die komen enkel uit de kostendeling van het aantal personen waarmee je op safari gaat, heus niet uit de zak van de beachboys ..

15. bodonna

bodonna New Member

Lid geworden:
    24 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    dat begrijp ik Kenya, ben niet zo goed in afdingen , dus denk dat de safari verkoper niets te kort is gekomen. En we waren al met 5 dus volgens mij een goede prijs en daar had ik ook vrede mee. Een paar tientjes meer maakt voor ons niet uit, we vonden het wel belangrijk om als 1 groep te blijven. De polen die er bij kwamen waren erg boos,maar door dat zij geen engels praten en wij geen pools was erg moeilijk te communiceren . Wil er verder niet over blijven klagen maar het is toch tegengevallen en dat blijft toch hangen. Wie weet over een paar jaar weer naar kenia en een prive safari kunnen boeken. groet

16. Kenya

Kenya New Member

Lid geworden:
    18 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie wilden misschien wel een paar tientjes extra geven, maar die Polen wilden of konden dat waarschijnlijk niet.
    Jammer hoor!

Als je de mogelijkheid hebt om over een paar jaar terug te komen voor een privesafari, zeker doen!
    Kenia is een prachtig land.

17. Willembeveringen

Willembeveringen New Member

Lid geworden:
    13 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,
    Leg ons eens uit hoe je op het strand moeten onderhandelen. Wij wilden ook een auto voor ons twee maar kregen dat niet. We betaalden bijna honderd euro meer dan een aanbieding die we via internet kregen en onze ongevraagde Duitse medepassagiers betaalden minder dan ons.
    Zij hadden ook voor ons besloten dat ze niet in Tashi kamp maar in Voy lodge moesten slapen.
    Wat hebben we fout gedaan?
    Willem

18. h.nieman@hetnet.nl

h.nieman@hetnet.nl New Member

Lid geworden:
    23 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    boek je safari dan maar zelf,
    rechtstreeks bij het safari buro
    je spreekt dan meestal met de eigenaar zelf
    dan kan je hem ook aanspreken als er iets
    fout gaat
    en je merkt bij het gesprek al gauw of het een goed buro is

19. Somoe

Somoe New Member

Lid geworden:
    10 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja Gea, ik wel. Maar niet in Mombasa. Lamu. Mangrove. Krab eten, grote garnalen, kreeft. Zelf je vis vangen (nou, ja of iemand anders op de boot) en roosteren. Krokodillen heb ik gelukkig niet gezien :) (nijlpaarden waren er deze juli wel op Lamu trouwens :))

20. geabijk2005

geabijk2005 New Member

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    en veel ezels, echt een belevenis.
    maar de krokodillen zitten ook aan de andere kant.
    damn moet je met de ferrie ferrie.

Deel Deze Pagina