zelfstandig reizen door Kenia en Tanzania (wie helpt ons?)

Discussie in 'Kenia' gestart door janenanne, 31 jan 2011.

1. janenanne

janenanne New Member

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Wij zijn Jan en Anne en gaan 1 juli 2011 trouwen. Nou willen wij graag in september/oktober van dit jaar 4 weken gaan rondreizen door Kenia, Tanzania en afsluiten in Zanzibar. (als huwelijksreis ;) )
    Nou zijn wij niet de types die van toerisme en grote groepen houden. We hebben al zelfstandig door Brazilie en Mexico gereisd maar willen nu graag Afrika gaan ontdekken.
    Op internet kunnen wij weinig vinden over het zelfstandig reizen door Kenia en Tanzania. We vinden vooral grote reisorganisaties die voor veel geld en grote groepen georganiseerde reizen aanbieden. Juist iets wat wij dus niet willen. Is het mogelijk om zelfstandig op stap te gaan en hoeverre is dit mogelijk. Wat kunnen wij wel zelf en wat moet echt onder begeleiding?
    Het liefst willen wij een gids hebben uit Kenia/ Tanzania die ons tijdens onze reis daar wil begeleiden. Weet u misschien iemand in Kenia/Tanzania die ons hierbij kan helpen? Wij zijn absoluut niet van het luxe of wat dan ook! Het liefst slapen/eten we bij lokale mensen thuis. Naar onze mening kun je alleen op deze manier het “Echt Afrika” leren kennen.
    We hopen op een snelle en positieve reactie!
    Alvast heel erg bedankt in ieder geval!!

Groetjes Jan en Anne

2. moko

moko New Member

Lid geworden:
    2 apr 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Boek in ieder geval geen auto bij Buget Rent a Car in Nairobi. Zeer slechte service!

3. mireille melchers

mireille melchers New Member

Lid geworden:
    8 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Anne,

Aanrader voor autohuur en eventueel guide of zelfs kok inhuren is roving rovers:
    http://www.rovingrovers.com/about-roving-rovers.htm
    en Erikson rover safaris
    http://www.roversafari.com/
    en als je niet alles zelf wilt regelen, kun je het beste met Lucy van Magical Safaris contact opnemen.
    info@kenyansafariholidays.net
    Succes!

Groeten,
    Mireille

4. dilsen

dilsen New Member

Lid geworden:
    9 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hsllo Anne, wat ik tussen je regels doorlees is dat je een soort gids/begeleider zoekt die je ook wat facetten van het platteland zou kunnen laten zien. Voor het grotere geheel zou ik je iemand aanraden die het land kent, de safari's kent maar ook het platteland. Mail of bel Edward Kaingu even en vraag of hij een off-safari prijs kan maken. Alleen voor gidsen en begeleiding.
    Zo rond Mwtapa zou ik je een paar mensen kunnen aanbevelen die het daar lokaal kunnen doen en je deze omgeving veilig kunnen laten zien.

5. odilia wentzel

odilia wentzel New Member

Lid geworden:
    15 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Anne,
    Ik ben keniaanse en ik woon hier in Nederland.zou je mij per email, odyliakenya@yahoo.com meer duidelijke uitlegen wat je echt wilt ? Ik heb genoeg contacten die kunnen jullie helpen.

6. mireille melchers

mireille melchers New Member

Lid geworden:
    8 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Anne,

Ik vraag me af of je ondertussen iets wijzer geworden bent en geboekt hebt? Ik heb ondertussen geboekt met Bellafric-expeditions en ben zeer goed geholpen en heb geweldig advies ontvangen. Je kunt dan contact opnemen met Peter Maina, ik ken hem van een eerdere reis door Kenia. Dit is zijn email: peter.maina@bellafric-expeditions.com
    en dit is de website
    http://www.bellafricexpeditions.com/

Deel Deze Pagina